اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

صنعت خودرو نیازمند نگاه بلندمدت / خصوصی سازی راه نجات صنعت خودرو نیست

به گزارش صنعت کار، امیرحسن کاکایی با تاکید بر این که امروزه در دنیا صنعت خودرو به تنهایی معنایی ندارد بلکه ترکیبی از قطعه سازی و خودروسازی را شامل می شود، افزود: بزرگترین چالش صنعت خودرو برای تحقق شعار امسال کار بر روی توسعه فناوری است چرا که در این شرایط شاهد افزایش توان طراحی و ارایه محصول با کیفیت خواهیم بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: باید بر روی توسعه فناوری کار کرد زیرا باقی موارد با افزایش تولید حل خواهد شد و قیمت ها آرام گرفته و صادرات نیز قابلیت پیدا خواهد کرد و این نقطه ای است که در ایران کمتر به آن پرداخته می شود در حالی که توسعه فناوری بدون در اختیار داشتن نگاه بلند مدت و دانش و مدیریت امکانپذیر نخواهد بود.
این کارشناس صنعت خودرو توسعه  فناوری را کار شبکه ای بسیار سنگین و سختی اعلام و اظهار کرد: این شرایط در حالی است که در سال گذشته به دلیل قیمت گذاری غلط از سوی دولت زیان چند هزار میلیارد تومانی به طور عام به خودروسازان تحمیل شد که این امر در نبود فناوری صنعت را چالش هایی مواجه کرد و نشان داد که مشکل این صنعت تنها نقدینگی نیست.
وی ادامه داد: البته برای توسعه فناوری نیز نقدینگی به دلیل روند اشتباه دولت وجود ندارد که این امر نشان می دهد دولت باید نگاه خود را به صنعت خودرو تغییر دهد.
کاکایی با بیان این که در حال حاضر خصوصی سازی صنعت خودرو راه نجات این صنعت عنوان می شود، گفت: با توجه به زیان ده بودن صنعت خودرو و ادامه یافتن این شرایط لازم است دولت آستین همت را بالا بزند . اقدامی که در دنیا نیز انجام می شود و دولت از صنایعی که ریسک بالا داشته و برای سوددهی زمان بر هستند، حمایت می کند.
به گفته عضو دانشکده مهندسی خودرو، بدون برنامه ریزی در سطح دولت نقاط کلیدی صنعت خودرو برطرف نمی شود و رونق تولید نیز در چنین شرایطی به معنای توسعه فناوری و جمع کردن این شبکه خواهد بود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا