اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

اجرای طرح توسعه مجتمع پترشیمی خراسان در انتظار ایجاد شرکت جدید

به گزارش صنعت کار، دکتر علی قربانی افزود: بعد از اینکه مباحث تأمین آب و خوراک اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان به پایان رسید، پیگیری‌ها برای ایجاد شرکت جدید در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح باید پنج سهام دار در آن سرمایه گذاری می‌کردند، ادامه داد در میان راه تعدادی از این سهام داران از سرمایه گذاری برای اجرای این طرح خودداری کردند در نتیجه به جلسات برگزار شده قرار بر این شد تا شرکتی به منظور تسهیل در امور روند تشکیل شود.

قربانی اظهار کرد: در این شرکت حدود ۸۰ درصد “شستا” سرمایه گذاری خواهد کرد و مابقی شرکت‌هایی حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این مطلب که روند اجرای این طرح بسیار طولانی شده و مردم خراسان شمالی همچنان چشم انتظار اجرای این پروژه هستند، تصریح کرد: خصولتی بودن سهام داران یکی از مهمترین مشکلاتی بوده که روند سرمایه گذاری و اجرای پروژه را با مشکل مواجه کرده است.

قربانی با تاکید بر اینکه عمر پتروشیمی در حال به پایان رسیدن است، اظهار کرد: ناگزیر بر اجرای طرح توسعه در این مجتمع هستیم و باید این طرح که با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد به مرحله اجرا برسد.

کلنگ طرح توسعه پتروشیمی خراسان با موافقت رئیس‌جمهور در سفری که خردادماه سال ۹۴ به خراسان شمالی داشت توسط ربیعی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زمین زده شد اما هنوز این طرحی که امید به اشتغال‌زایی جوانان و درآمدزایی استان را به همراه داشت بر زمین مانده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا