اخباربانک و بیمهویژه ها

گذر بیمه تجارت‌نو از سیل‌های اخیر

به گزارش صنعت کار، دردومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه نشست خبری مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با اصحاب رسانه در سه محور، عملکرد این شرکت درسال ۹۷، برنامه‌های آتی و اقدامات صورت گرفته در راستای فرایند ارزیابی خسارات و پوشش بیمه‌ای حادثه سیل اخیر برگزارشد.

فرصت سازی از تهدید
نیمانوراللهی به دلیل اهمیت موضوع در ابتدای این جلسه به حادثه سیل اخیر پرداخته و با بیان اینکه عملکرد خوب شرکت‌های بیمه در زمان وقوع حوادثی از این دست موجب اعتلای فرهنگ بیمه در کشور می‌شود، تاکید کرد: تجارت‌نو درمورد پرداخت خسارت‌های سیل دغدغه‌ای ندارد. با توجه به قراردادهای اتکایی، خسارت چندانی متوجه شرکت نشده است ضمن آنکه سرعت ارزیابی خسارات بالا بوده و کارهای مربوط به ارزیابی و پرداخت در حال انجام است.
تمرکز بر توسعه تکنولوژی
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با اشاره به نوپا بودن شرکت تحت مدیریت خود گفت: در حال حاضرفعالیت حدود ۵۰ هزار نفردر بخش شبکه فروش صنعت بیمه به ثبت رسیده که برخی از سال ۱۳۴۵ کار خود را شروع کرده‌اند. بنابراین امروز تمام شرکت‌های تازه ‌وارد به بازار بیمه نیاز دارند که برای کسب سهم مناسب از این بازارخود را به تکنولوژی مجهز کنند. از این رو یکی از اولویت‌های اصلی بیمه تجارت‌نو، بهره‌مندی هرچه بیشتر از تکنولوژی و تقویت آن و همچنین به کارگیری فناوری اطلاعات است.
وی تاکیدکرد: باید توجه داشت که استفاده ازفناوری اطلاعات در امور شرکت به سرعت به نتیجه نمی‌رسد و هزینه‌بر است. البته در پنج ماه اخیر اقدامات خوبی دراین حوز‌ه صورت گرفته، به علاوه آنکه برنامه‌های جدیدی برای سال ۹۸ نیز تدوین شده که ازجمله آنها می‌توان به شبکه ملی فروش بیمه‌نامه اشاره کرد.

افزایش سرمایه «بنو» در دستورکار
این مقام مسئول در رابطه با افزایش سرمایه شرکت نیز توضیح داد: اسفند ماه سال گذشته افزایش سرمایه محقق شد که منتظریم ثبت آن انجام شود. گام بعدی رسیدن به سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی است. صنعت بیمه دارای حاشیه سود عملیاتی پایین است که این امرموجب می شود تا سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت نداشته باشند، ضروری است با بازنگری در آیین‌نامه سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این صنعت ترغیب شده ودرنتیجه آن سرمایه شرکت‌های بیمه افزایش یابد.
نوراللهی درادامه مباحث مالی به رشد پرتفوی شرکت اشاره داشته وگفت : پرتفوی شرکت در پایان سال ۹۶ حدود ۹۸ میلیارد تومان بودکه این رقم در پایان سال ۹۷ به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان رسید. همچنین، سهم بازار شرکت نسبت به پایان سال ۹۶ دو برابرشد.
با تلاش مدیران شرکت درصدد هستیم که شرکت های بزرگ درفهرست بیمه گذاران تجارت‌نو جای گیرند که کمیته امداد امام خمینی (ره)،‌ شرکت ملی نفتکش ایران، وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی از جمله آنها هستند. تاکنون بیمه‌گذاران بزرگ و خوبی جذب شرکت شده‌اند که این روند در سال ۹۸ هم ادامه خواهد داشت.

سیل در مشت تجارت‌نو
ابوطالب قره چماقلو، معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه تجارت نو نیز در این نشست خبری درخصوص اقدامات شرکت در حادثه سیل اخیر توضیحاتی ارائه داد. به گفته او مدیران ارشد و کارشناسان این شرکت به سرعت در استان‌های حادثه دیده حضور یافته و به ارزیابی خسارت پرداخته اند به‌طوری که اکنون کار کارشناسی و ارزیابی خسارات درمراحل پایانی بوده و بخشی از خسارت‌ها نیز پرداخت شده است.
کاظم ملکوتی، معاون فنی بیمه‌های اموال نیز با بیان اینکه سیل خسارت سنگینی به دنبال داشت گفت: تقریبا ۳۲ هزار واحد مسکونی تحت پوشش بیمه تجارت‌نو، اعلام خسارت شده‌اند که از این تعداد تاکنون ارزیابی خسارت ۲۲ هزار واحد مسکونی انجام شده است. وی رقم خسارات برآورد شده را رقم تقریبی ۲۲ میلیارد تومان و مبلغ پرداختی را بیش از پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا