اخبارراه و ساختمانصنعت و معدنگوناگونویژه ها

راهداری، راه آهن و هواپیمایی کشوری عملکردشان را گزارش دهند

به گزارش صنعت کار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به مهرداد تقی زاده -معاون حمل‌ونقل خود دستور داد تا تحت نظر وی گزارش کاملی از وضعیت اضطراری در تاریخ ۷ و ۸ بهمن‌ماه جاری جهت استحضار رئیس‌جمهوری، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر مقام‌های مسئول و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه شود.

متن نامه وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس تقی زاده
معاون محترم حمل‌ونقل

با سلام
با توجه به پایان رسیدن شرایط اضطراری در اثر بارش برف در روزهای شنبه و یکشنبه ۷ و ۸ بهمن‌ماه سال جاری و ایجاد شرایط اضطراری در منطقه تهران، البرز، قزوین، گیلان، زنجان و قم ضروری است با فوریت دو تیم بررسی کارشناسی متشکل از کارشناسان حرفه‌ای و خبره در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی تشکیل دهید تا گزارشی از موضوع تهیه و ارائه نمایند. این تیم باید تحت نظارت جنابعالی و با همکاری کامل سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزئیات مسائل را بررسی و گزارش کاملی از تحلیل شرایط و چارچوب راه‌کارهای سیستمی جهت مقابله با وضعیت اضطراری جهت استحضار رئیس‌جمهوری، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر مقام‌های مسئول و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه نمایند.

این گزارش باید حد اکثر ظرف مدت سه ماه تهیه و حاوی فرآیند شکل‌گیری شرایط اضطراری در انواع بحران‌های احتمالی، نحوه مدیریت و اطلاع‌رسانی،‌ اقدام میدانی صورت گرفته و همچنین پیشنهادهای لازم جهت درس گیری از حادثه و بهبود مدیریت شرایط مشابه تهیه و ارائه نمایند. شایسته است که پیشنهادها دست‌کم سه حوزه را شامل شود که عبارتند از:

۱- چارچوب و شیوه دستیابی به بهبود فرآینده‌های مدیریت شرایط اضطراری و نحوه امدادرسانی نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نهادهای درگیر.

۲- کلیات نظام ارزیابی میزان آمادگی نیروی انسانی و تجهیزات دستگاه‌های ذیربط از جمله پلیس،‌ راهداری و هلال‌احمر و معاونت درمان وزارت بهداشت و ارائه راهکار جهت ارتقای آن‌ها

۳- ارائه اصول اصلاحات ساختاری مورد نیاز در سیستم حمل‌ونقل جهت ارتقای تاب‌آوری آن در برابر حوادث به ویژه حمل‌ونقل تهران و حومه و سیستم هوایی با توجه به دو فرودگاهه بودن تهران. این گزارش باید حداکثر ظرف سه ماه تهیه و انتشار یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف طی روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه موجب ایجاد اخلال شدید در جاده های منتهی به تهران، لغو گسترده پروازها و ایجاد چند مشکل در حرکت قطارهای منتهی به تهران شد. این نابسامانی به خصوص در فرودگاه بین المللی امام خمینی تا اواخر هفته گذشته با شدت بسیار ادامه داشت و نارضایتی گسترده مردم را موجب شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا