اخبارخودروویژه ها

رونق تولید به قانون جدید نیازی ندارد/مشکل نقدینگی بنگاه های اقتصادی سریعتر رفع شود

به گزارش صنعت کار، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به نام  رونق تولید، گفت: انتخاب شعار هر سال اولویت و جهت گیری اصلی نظام را نشان می دهد و وظیفه و تعهد تمامی نهادها چه نهادهای دولتی و چه نهادهای عمومی رونق تولید است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع رونق تولید در فراکسیون امید مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقرر شده در کمیته زیربنایی فراکسیون با همکاری دستگاه های مختلف تحقق شعار سال پیگیری شود.

تحقق رونق تولید به سازوکار قانونی و قانون جدید نیازی ندارد

وی با بیان اینکه کمیسیون های اصلی باید موضوع  تولید  و مشکلات آن را پیگیری کنند، ادامه داد: هر یک از وزرا که تاکنون به مجلس دعوت شده اند، برنامه آنها برای بخش تولید و رونق آن اخذ شده هر چند که کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیون اصلی برای پیگیری این موضوع نیست.

عارف با اشاره به اینکه هیئت رییسه مجلس باید از طریق کمیسیون ها جدی تر موضوع رونق تولید را پیگیری کند، تاکید کرد: رونق و توسعه بخش های تولیدی به سازوکار قانونی و قانون جدید نیازی ندارد، بلکه بیشتر مربوط به بحث های مدیریتی بوده که در این راستا مجلس باید با دستگاه های اجرایی همکاری کند.

نقدینگی و سرمایه در گردش بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی طی چند سال گذشته است

وی با بیان اینکه افزایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و توسعه تولید از دغدغه های اصلی مجلس است، افزود: نگاه به تولید داخل راهبرد اصلی مجلس است که با همکاری دستگاه های اجرایی و دولت می توان کار خوبی در این زمینه انجام داد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تولید مشکلات خاص خود را دارد، اما نقدینگی و سرمایه در گردش بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی طی چند سال گذشته است که این مشکل باید سریعتر حل شود.

هنوز ترجیح عده ای خرید کالای خارجی است

وی با بیان اینکه نگاه به تولیدات داخل بهتر از گذشته شده است، تصریح کرد: هنوز ترجیح عده ای خرید کالای خارجی است که برای اصلاح این نگاه باید کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد و برای افزایش کیفیت نگاه مردم باید به سمت تولید داخل باشد و تولیدکننده تشویق شود که کالای داخلی را با کیفیت و در یک فضای رقابتی تولید کند.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم امسال کیفیت کالاهای داخلی ارتقاء بیشتری داشته و از نظر قیمتی قابل رقابت باشد که برای رخداد این اتفاق دولت باید با اولویت از بخش تولید حمایت کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا