اخبارخودرونفت و پتروشیمیویژه ها

برنامه‌ریزی برای افزایش سهم سی‌ان‌جی به ۳۰ درصد تا پایان امسال/پرداخت کارمزد معوق جایگاه‌داران تا پایان اردیبهشت

به گزارش صنعت کار، اردشیر دادرس در خصوص جایگاه صنعت CNG گفت: هم اکنون سهم این صنعت در میان انواع حامل‌های سوخت حدود ۲۰ درصد است که در تلاشیم با انجام اقدامات مختلف در راستای افزایش جذابیت‌های این حوزه، سهم آن را تا پایان سال جاری به ۲۵ تا ۳۰ درصد برسانیم.

وی افزود: برای آنکه استقبال از سوخت پاک CNG در بلند مدت تداوم داشته باشد باید رفتار و تصمیم گیری‌های رگولاتوری قیمت حامل‌های انرژی سالانه به درستی انجام شود، تحت این شرایط است که هر کدام از حامل‌های سوخت در سبد انرژی رشد خود را حفظ خواهند کرد.

رئیس انجمن صنفی CNG کشور عنوان کرد: در صورت مدیریت مناسب قیمت حامل‌های انرژی می‌توان تاثیر آن را در حوزه‌های مانند کاهش قاچاق سوخت، کاهش مصرف و افزایش بهینه سازی سوخت مشاهده کرد.

دادرس عنوان کرد: بسته‌های حمایتی از زنجیره صنعت CNG مورد نیاز است که از سوی مسئولین مربوطه بیشتر و بهتر دیده شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های این صنعت استفاده کنیم، به طور مثال با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک در بخش کارمزد اقداماتی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این ضرورت احساس می‌شود که بسته‌های حمایتی در بخش‌های بیمه، مالیات، تجاری سازی داخل جایگاه‌ها و … تعریف و مد نظر قرار گیرد.

رئیس انجمن صنفی CNG کشور با اشاره به اینکه امروزه ۴.۵ میلیون خودروی CNG سوز داریم که ۲۳ درصد از کل خودرو‌های موجود در کشور را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در بحث ایمنی خودرو‌های گازسوز هوشمندسازی و مکانیزاسیون جایگاه‌های سوخت در دستور کار است تا با اجرای آن‬‎ به رفع ذهنیت و نگرش اشتباه شکل گرفته در خصوص عدم ایمنی این سوخت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: هئیت وزیران مصوبه‌ای دارد که در تاریخ اول دی ماه تمام خودرو‌های دوگانه سوز باید گواهی سلامت داشته باشند و به نظر می‌رسد پس از اجرای تمامی خودرو‌ها پس از دریافت این گواهینامه تردیدی در بحث ایمنی و فنی وجود نداشته باشد.

رئیس انجمن صنفی CNG کشور اظهار کرد: تبدیل جایگاه‌های زیرپله‌ای نقطه ضعفی برای این صنعت در بحث ایمنی به حساب می‌آمد که این مورد برطرف شده و همچنان نیز رصد برای شناسایی این مراکز وجود دارد.

دادرس بیان کرد: هم اکنون کارگاه‌های تبدیل دوگانه سوز ایجاد شده و در کنار آن اتحادیه دارند که این نشان از انجام کار تخصصی در این حوزه است.

وی در خصوص کارمزد جایگاه‌های اعلام کرد: کارمزد سال گذشته جایگاه داران در ماه جاری پرداخت و کارمزد سال ۹۸ نیز تا خردادماه تصمیم گیری خواهد شد.

 

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا