نفت و پتروشیمی

بازگشت طرح منسوخ دونرخی شدن بنزین

به گزارش صنعت کار به نقل از خودروکار، بیژن حاج محمدرضا- رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت، با اشاره به خبرهای منتشر شده مبنی بر احتمال دو نرخی شدن سوخت در کشور گفت: در حالیکه بسیاری از مصرف کنندگان هنوز توان مصرف بنزین 1000 تومانی را ندارند، خبر از دو نرخی شدن و افزایش نرخ سوخت به گوش می رسد.

او با اشاره به خبرهای منتشر شده مبنی بر دو نرخی شدن و افزایش هر لیتر بنزین به 1200 تومان، اظهار کرد: حدود 10 ماه گذشته دولت از جمع آوری پوزهای کارت سوخت در جایگاه ها خبرداد، اما همچنان این دستگاه ها فعال هستند.

به گفته حاج محمدرضا، البته اکثر این دستگاه ها در جایگاه ها خراب و از کار افتاده هستند و حتی در شرایطی مبلغ و میزان هر لیتر بنزین را اشتباه نمایش می دهند، چرا که استفاده از کارت های سوخت سال ها است منسوخ شده است.

رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت افزود: استفاده از کارت های سوخت با بنزین سوبسیدی(یارانه ای) از سال 86 یعنی 11 سال گذشته پایان یافته است. اما بازگشت به عقب و راه اندازی مجدد این سیستم مصرف سوخت، بعید نیست.

او تاکید کرد: البته بازگشت به سیستم قبلی و استفاده مجدد از کارت سوخت و راه اندازی مجدد هزینه هنگفتی به کشور تحمیل می کند.

حاج محمدرضا، اظهار کرد: در اجرای مجدد این طرح همچنان خودروهای دولتی مستثنی هستند و در مقابل نیز خودروهای بالای 2500 سی سی و شش سیلندرنیز کارت سوخت دریافت نمی کنند.

او تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مصرف کنندگان سوخت، نسبت به نرخ 1000 تومانی هر لیتر بنزین معترض هستند و توان پرداخت ندارند، حالا چگونه نرخ بنزین افزایشی و یا دو نرخی می شود؟ شاید دولت بخواهد دوباره نرخ بنزین را برای دارا و ندار تفکیک کند.

رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت در پاسخ به تاثیر افزایش نرخ سوخت در درآمد جایگاه داران، اظهار کرد: هنوز درآمد جایگاه داران از هر لیتر بنزین در حد همان قران و شاهی است نه نرخ 500 تومانی. از این رو افزایش نرخ بنزین به 1200 تومان در درآمد جایگاه داران تاثیری ندارد.

به گزارش خودروکار، بیش از یک ماه است زمزمه های افزایش نرخ هر لیتر بنزین از 1000 به 1500 تومان به گوش می رسد. اما پس از آنکه افرایش نرخ بنزین به 1500 تومان منتفی شد، زمزمه های بنزین 1200 تومانی، دو نرخی شدن و احیا کارت سوخت مطرح شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا