اخباربانک و بیمهخودروویژه ها

پرداخت خسارت خودروهای سیل‌زده به شرط داشتن بیمه بدنه

به گزارش صنعت کار، جدای از مسائل مربوط به مدیریت بحران در سیلاب اخیر که انتقاداتی هم به آن وارد بود؛ اما مدیریت پس از بحران هم مسأله‌ای است که بسیار حائز اهمیت است چرا که با تنها با مدیریت پس از بحران صحیح است که می‌توان از آلام آسیب‌دیدگان کاست و امید به زندگی را به آنها بازگرداند. صنعت بیمه یکی از اصلی‌ترین ارکان این مدیریت پس از بحران است.

شرکت‌های بیمه گذشته بر اساس تعهدات قانونی که داده‌اند مکلفند بخشی از این مدیریت بحران را انجام دهند. شرکت‌های بیمه بر اساس تعهداتی که در قالب بیمه‌نامه‌های خود به مشتریانشان فروخته‌اند مکلفند در صورت بروز خسارات این چنینی نسبت به جبران آن اقدام کنند.

در همین راستا سید محمدناصر مبرقعی – عضو هیئت مدیره بیمه ایران – با بیان اینکه در طول سیلاب اخیر ۱۷۹۵ مورد اعلام خسارت از سوی بیمه‌گذاران این شرکت انجام شده است، گفت: عمده این بیمه‌نامه‌ها مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی بوده است که کارشناسی‌های مربوط به ارزیابی خسارت ۱۰۷۹ مورد از آنها به صورت کامل انجام شده است.

مبرقعی با بیان اینکه بیمه ایران تا به حال مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت خسارات سیل پرداخت کرده است، ادامه داد: پیش‌بینی‌ها از کل پرداختی‌ها بابت خسارات سیل حدود ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. این خسارات مربوط به استان‌های گلستان، خوزستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، فارس، قزوین، ایلام، خراسان شمالی، گیلان، کردستان، سمنان و خوزستان است.

او با بیان اینکه عمده خسارات مربوط به بیمه‌نامه‌های خودرو بیمه ایران در حادثه دروازه قرآن شیراز اتفاق افتاده است، اضافه کرد: ۹۵ درصد از خسارات برآورد شده مربوط به بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی است که پوشش تکمیلی سیل و طوفان را هم داشته‌اند و به همین خاطر هم خسارات آنها پرداخت شده است.

عضو هیئت مدیره بیمه ایران با اشاره به آسیب دیدن خودروهایی که پوشش تکمیلی بلایای طبیعی را نداشته‌اند، اظهار کرد: این خودروها اگر در حوادث اخیر دچار حادثه شده باشند به شرطی که بیمه‌نامه بدنه داشته باشند به صورت ارفاقی پذیرفته‌ایم که خسارات آنها را هم پرداخت کنیم.

به گزارش سیلاب بهاره از یک روز مانده به تحویل سال آغاز شد و حتی تا همین امروز هم بخش‌هایی از کشور را به خود درگیر کرده است. سیلابی که به گفته مسئولان وزارت کشور تا به اینجای کار حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا