صنعت و معدنگوناگوننفت و پتروشیمیویژه ها

می ترسیم نام شرکت ها را اعلام کنیم

به گزارش صنعت کار به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان اینکه ١٥٠نفر درگیر مذاکرات برای امضای قراردادهای توسعه میادین هستند، اظهار کرد:برای امضای قراردادها باید دو طرف راضی باشند، هرکسی با ایران یادداشت تفاهمی امضا می‌کند عده‌ای داخلی و خارجی می‌روند و می‌گویند این کار را نکن. خدا شر برخی خارجی‌ها را به خودشان برگرداند و داخلی ها را اصلاح کند.

٧٠درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می شود

وی با اشاره به وضعیت تولید گاز در کشور اظهار کرد:در پایان سال ۱۳۹۱، میزان گازی که از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شد ٢٨٥میلیون مترمکعب بود، این میزان در دی ماه سال گذشته به ٤٧٠میلیون مترمکعب و در دی ماه سال جاری به ٥٥٣میلیون مترمکعب رسید.

وزیر نفت با بیان اینکه ٧٠درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود افزود:درحال حاضر در برداشت از این میدان یا مساوی با قطر یا جلوتر از قطر هستیم. سال آینده پنج فار ١٣، ٢٢، ٢٣، ٢٤و قسمتی از فاز ١٤به تولید میرسد.

برخورداری ٩٢درصد جمعیت کشور از گاز طبیعی

زنگنه با بیان اینکه ٧٦درصد جمعیت روستایی از گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد:این میزان در سال ۱۳۹۱، ۵۴ درصد بود. درحال حاضر ٩٢درصد جمعیت ایران از گاز طبیعی برخوردارند.

قرارداد توتال طبق برنامه جلو میرود

وی با اشاره به امضای قرارداد توسعه فاز ١١پارس جنوبی با کنسرسیوم متشکل از توتال، سی ان پی سی و یک شرکت ایرانی گفت:این قرارداد طبق برنامه جلو می رود. قراردادهای متعددی با حدود ٢٠شرکت ایرانی و خارجی درحال مذاکره است.

وزیر نفت درمورد به طرح نگه داشت تولید توضیح داد:طرح نگه داشت تولید به میزان پنج میلیارد دلار به شورای اقتصاد رفته است. این طرح به شرکت های داخلی ارجاع میشود و ٢٠قرارداد و مناقصه امضا و اجرا می ود.

زنگنه ادامه داد:یکی از راه های آن عرضه اوراق ارزی ریالی است و ظرف دو سال اجرا می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا