اخبارصنعت و معدنویژه ها

با محتکران برخورد قانونی می‌شود/ فرایند توزیع کاغذ را با همکاری وزارت ارشاد اصلاح می‌کنیم

به گزارش صنعت کار، رضا رحمانی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران، تامین کاغذ را مهمترین مطالبه فعالان حوزه چاپ دانست و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حیطه وظایف خود از صنعت نشر، اعم از کتاب، مجلات و… حمایت می کند و تلاش دارد کاغذ با قیمت مناسب در اختیار فعالان این حوزه قرار بگیرد.
او با بیان اینکه دولت در سال 97 با اختصاص ارز تا حدودی مانع از بروز مشکلات اساسی در حوزه چاپ شد، افزود: با این وجود، قیمت کاغذ در سال گذشته به دلایلی همچون نقص در فرایند توزیع، افزایش یافت که در این زمینه باید با همکاری وزارت ارشاد فرایند توزیع را اصلاح کنیم تا کالایی که منابع دولتی به آن اختصاص می یابد به مصرف کننده حقیقی برسد.
رحمانی تاکید کرد: فرایند توزیع محصولی که ارز 4200 تومانی به آن اختصاص یافته است باید کنترل شود، وگرنه برخی از شرایط سوء استفاده می‌کنند.
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخورد قانونی با افرادی خبر داد که با وجود خرید کالا با ارز 4200 تومانی، آن را احتکار یا خارج از شبکه توزیع، پخش می‌کنند.
رحمانی با بیان اینکه رونق تولید می‌‌تواند بستر لازم را برای گسترش حوزه فرهنگ فراهم کند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌‌تواند در زمینه ارز و واردات به حوزه چاپ و نشر ورود کند؛ اما تخصیص و توزیع کاغذ با ارز دولتی توسط وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران انجام می شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا