اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

آغاز به کار هیئت‌های متشکل خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی از خرداد

به گزارش صنعت کار، هفتاد و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر اعضای این ستاد روز گذشته در این وزارتخانه برگزار شد.

میثم زالی در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به مصوبه امروز ستاد، مقرر شد در اجرای ماده 62 قانون رفع موانع تولید، استانداران سراسر کشور حداکثر تا تاریخ 20 اردیبهشت فهرست پیشنهادی خود از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی را به رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده و پس از تایید و صدور حکم توسط ایشان، این هیئت‌ها به عنوان نمایندگان رییس کل بانک مرکزی در استان‌ها آغاز به کار کنند.
وی افزود: این هیئت‌ها موظف هستند در مواردی که بانک‌ها، از اجرای مصوبات کارگروه‌های استانی در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی استنکاف می کنند، با بررسی دلایل و مدارک ارائه شده اظهار نظر کنند. در صورتی که دلایل مطرح شده برای هیئت‌های مذکور قابل قبول نبود، بانک موظف به پرداخت تسهیلات به متقاضی می شود.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: همچنین عدم تمکین بانک، تخلف از دستور بانک مرکزی تلقی شده و موضوع به هیئت انتظامی بانک مرکزی ارجاع می شود.
دبیر ستاد در پایان ضمن تشکر از همراهی بانک‌ها در اجرای مصوبات ستاد تسهیل در سال گذشته عنوان کرد: امیدوارم آغاز به کار این هیئت‌ها، منجر به تحقق حداکثری مصوبات کارگروه‌های استانی شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا