اخبارصنعت و معدنویژه ها

پرداخت 200 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان سقز در سال گذشته

به گزارش صنعت کار، محمد دره وزمی در نود و چهارمین جلسه کارگروه رفع موانع تولیدیاد آور شد: در سال جاری پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی با تلاش و پیگیری های مسئولان استانی به نفع واحدهای تولیدی مقداری از سود تسهیلات بصورت یارانه توسط دولت پرداخت خواهد شد
وی یکی از ظرفیتهای خوب شهرستان سقز را بخش معادن دانست و گفت: در شهرستان سقز 47 پروانه بهره برداری در بخش معدن وجود دارد.
دره وزمی افزود: از 47 پروانه بهره برداری در بخش معادن در شهرستان سقز 6 مورد سنگ آهن، یک مورد طلا، 14 مورد سنگ تزئینی، 19 مورد سنگ لاشه و 7 مورد سیلیس و فلدسپات است.
وی خاطر نشان ساخت: در زمینه پروانه اکتشاف که به عنوان اولین گام در زمینه ثبت معادن است در شهرستان سقز 20 مورد ثبت شده که 13 مورد آن سنگ تزئینی، 3مورد سلیس، یک مورد آن سنگ لاشه و 3 مورد پلی متال و 5 مورد گواهی کشف با 3 محدوده طلا، یک مورد سنگ تزئینی و یک مورد سنگ لاشه در حال طی مراحل قانونی خود هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: با تلاشهای بسیار و پیگیری های جدی در شهرستان سقز 15 هزار کیلومتر خطی، پرواز ژئوفیزیک هوایی صورت گرفته که خوشبختانه تحلیل داده های بدست آمده مناطق امید بخش خوبی را در بخش معادن سقز نوید می دهد.
دره وزمی گفت: معادن زمانی نقش خود را در توسعه اقتصادی و رونق و شکوفایی یک منطقه نشان می دهد که در آن این ظرفیت و پتانسیل های خدادادی به ایجاد ارزش افزوده و ثروت منتهی می گردد. لذا باید با تغییر دیدگاه شهروندان در زمینه هموار کردن مشکلات برای بهره برداری از معادن شهرستان سقز همراه تر و بهتر از گذشته برای ایجاد اشتغال و شکوفایی بهتر شهرستان گام برداریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یاد آور شد: در شهرستان سقز تعداد 93 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که از این تعداد 59 واحد آن فعال، 20 واحد نیمه فعال و 14 واحد آن راکد است.
دره وزمی افزود: در اولین اقدام با مالکان 14 واحد راکد تولیدی شهرستان سقز به بررسی موانع و مشکلات پیش روی فعالیت مجدد آنان خواهیم پرداخت و در این زمینه از هیچ گونه تلاش،کمک و پیگیری دریغ نخواهیم ورزید.
وی گفت: به دلیل اهمیت شهرستان سقز تا کنون 2 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران اجرایی استان و تصمیم گیرندگان استانی در شهرستان سقز برگزار گردید و تا رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید و اشتغال تلاش ها و پیگیری ها ی خود را ادامه خواهیم داد.

وی به 18 طرح صنعتی که جواز تاسیس آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برای شهرستان سقز صادر شده اشاره کرد و گفت: این 18 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد که حتی تعدادی از این واحدها در حال تولید آزمایشی خود هستند که هر چه سریعتر باید جواز تاسیس آنها به پروانه بهره برداری تبدیل شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا