اخبارخودروراه و ساختمانویژه ها

طرح الکترونیکی ثبت حواله لاستیک در قزوین اجرا می شود

به گزارش صنعت کار، سید علی امامی در جلسه هماهنگی کمیته راهبری الکترونیکی شدن فرآیند ثبت و صدور حواله عرضه لاستیک سنگین که در سازمان صمت استان برگزار شد، افزود: سامانه رصد تایر یکی از زیر سامانه های جامع تجارت داخلی است.
این مسئول گفت: براساس قوانین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید حتما اطلاعات زنجیره های تامین کالاها اعم از کالاهای دریافت کننده ارز یارانه ای، اقلام ضروری یا مشمول قاچاق در سامانه جامع اطلاعات ثبت شوند.
وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات زنجیره های تامین کالا به معنی شفاف سازی در این زمینه است، افزود: این موضوع علاوه بر اینکه بستر حقوقی و قانونی مبارزه با قاچاق کالا و احتکار را دارد مورد تاکید سران قوا و رییس جمهوری بوده و اجرای آن واجب و لازم است .
این مسئول افزود:در واقع این سامانه از ابتدای زنجیره که ثبت شفارش است تا انتهای زنجیره که تحویل کالا به مصرف کننده باشد را شفاف سازی می کند و در واقع به مطالبه مردم درباره عرضه گرانتر از شبکه پاسخ می دهد.
امامی با اشاره به میزان پیشرفت سامانه زنجیره لاستیک، افزود:زنجیره لاسیتک از زنجیره های پیشرو گروه زیرساخت های بازرگانی وزارت صمت است که تقریبا به نهایت و سطح پیگیری کالا از طریق عمده فروشان رسیده است.
وی گفت:هم اینک اجرا و رصد این طرح در سطح خرده فروشان که عاملان توزیع هستند به صورت آزمایشی در قزوین آغاز شده است و اگر این طرح در قزوین موفق بود به زودی در کل کشور از صفر تا 100 اجرا خواهد شد.
امامی یادآور شد:تیم اجرایی این طرح تا پایان هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات احتمالی در قزوین حضور داشته و بعد از یک هفته زنجیره را برای بررسی و جمع بندی نهایی قفل خواهند کرد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا