اخبارصنعت و معدنویژه ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو: آموزش هدفمند؛ محور تحقق اهداف توسعه ای است/ افتتاح 3 میلیارد دلار پروژه با اشتغالزایی 5 هزار نفر طی سال 98

به گزارش صنعت کار، از پایگاه خبری ایمیدرو، خداداد غریب پور در گردهمایی هم اندیشی و هم افزایی پژوهش که در محل ایمیدرو برگزار شد، افزود: اکتشاف در شمار برنامه های توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی قرار دارد و با توجه به هدفگذاری سالانه افزایش عملیات های اکتشافی، استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی بیش از پیش شده است.

شناسایی 157 نیاز آموزشی

وی با اشاره به تفاهمنامه های منعقد شده بین ایمیدرو و دانشگاه ها تصریح کرد: تعامل با دانشگاه ها به عنوان یک اصل در این سازمان دنبال خواهد شد و در حال حاضر 157 نیاز آموزشی شناسایی شده است و 27 پژوهش اولویت بندی و مورد توجه است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه در زمینه پویایی آموزش، دعوت از استادان خارجی را دستور کار قرار خواهیم داد افزود: تفاهمنامه هایی که امروز به امضا رسید، باید به قراداد تبدیل شده تا شاهد اثرات آن در ارتقا جایگاه معدن و صنایع معدنی باشیم.

اختصاص بخشی از سود شرکت ها به آموزش و پژوهش

وی معافیت های مالیاتی برای پژوهش های کاربردی در قانون معادن را یکی از مفاد کاربردی این قانون دانست و اظهار کرد: اختصاص بخشی از سود شرکت ها در امر آموزش و پژوهش در دستور کار ایمیدرو قرار دارد و اعتقاد داریم به هر میزان که نیازهای مالی این بخش را تامین کنیم، در نهایت ارزش افزوده بیشتری عاید مجموعه های صنعتی و معدنی می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر بومی سازی دانش و تبدیل علم به تکنولوژی در کشور، اعلام کرد: مهم ترین منبع ایجاد مزیت، منابع انسانی است که در این زمینه دانشگاه ها و مراکز علمی از این مزیت برخوردار هستند.

افتتاح 3 میلیارد دلار پروژه با اشتغالزایی بیش از 5 هزار نفر

وی با اشاره به صادرات مواد معدنی در سال 97، اظهار کرد: در سال گذشته 9 میلیارد دلار صادرات مواد معدنی داشتیم و 22 درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص دادیم.

غریب پور با بیان اینکه طی سال 97، 2 میلیارد دلار پروژه معدنی افتتاح شد افزود: امسال 3 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی با اشتغالزایی بیش از 5 هزار نفر هدفگذاری شده است.

کاهش نیاز ارزی و تعیین پاداش

غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تعیین پاداش برای شرکت هایی که نیاز ارزی خود را کاهش می دهند، می تواند عاملی برای تسریع در رشد تولید باشد.

به گفته غریب پور؛ در نظر گرفتن معافیت مالیاتی و پاداش های صادراتی برای این نوع شرکت ها می تواند از جمله راهکارهای حمایتی باشد.

خود اتکایی برای رفع موانع

این مقام مسئول در ایمیدرو گفت: معدن و صنایع معدنی کم ترین آسیب در زمان تحریم را خواهد داشت و در این برهه خوداتکایی و بهرمندی از ظرفیت های داخلی می تواند در رفع موانع اثرگذار باشد.

امضا تفاهمنامه

بنابر این گزارش، تفاهمنامه ایمیدرو با شرکت ها و مجتمع های تابعه و همچنین بنگاه های منتخب امروز در محل ایمیدرو به امضا رسید.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا