اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

افزایش ۵۰ درصدی فروش و سه برابری سود تاپیکو

به گزارش صنعت کار، مهندس مخدومی ضمن تبریک روز کارگر گفت:  ایرانول در تمام شاخص ها رشد خوبی داشته و توانسته است سهم بازار را از 19درصد سال 93 به بیش از  30درصد در سال 97 تبدیل نماید و یکی از بهترین شرکت های تاپیکو از نظر مدیریتی است که از مدیریت و هیات مدیره شرکت تشکر می کنم.

وی در ادامه به برخی از اقدامات شرکت تاپیکو در سال 97 اشاره کرد و افزود:  در خانواده تاپیکو ارزش بازار در سال 97  از 12750 میلیارد به 21 هزار میلیارد تومان رسید که حدود 50 درصد افزایش داشته است.

مهندس مخدومی در ادامه با اشاره به تسویه 65 درصد از وام های قبلی این شرکت، گفت: در مجموع فروش محصولات در خانواده تاپیکو در سال گذشته حدود 46 درصد افزایش داشته است.

مهندس مخدومی همچنین به سود شش ماهه شرکت تاپیکو نیز اشاره کرد وگفت: سود تاپیکو در شش ماهه نخست سال 97 نسبت به شش ماهه نخست سال 96 از 765 میلیارد تومان به 2400 میلیارد تومان رسید.

وی همچنین در ادامه افزایش تولید گروه پتروشیمی تاپیکو و دستیابی به رکورد بیشترین تولید توسط پتروشیمی فن آوران و خراسان را در بین تمامی شرکت های پتروشیمی به اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دستاوردهای این شرکت  در سال 97 عنوان کرد.

مهندس مخدومی همچنین با اشاره به رتبه تاپیکو در میان صد شرکت برتر در سال 97 ، گفت: در سال 97 تاپیکو با سه پله صعود از رتبه 23 به 20 ارتقا یافت و ایرانول نیز توانست در بین صد شرکت برتر از رتبه ۹۷به  ۸۷ ارتقا یابد و توانستیم در هلدینگ های چند رشته ای در همایش سالانه صد شرکت برتر ایران رتبه یک را بدست آوریم.

وی همچنین تصریح کرد: افزایش سهام شناور در تاپیکو طی سال گذشته از 6 درصد قبل به11/6 درصد رشد همراه بوده است .

مهندس مخدومی در ادامه ثبت افزایش سرمایه شرکت های ایرانول و پاسارگاد به مبلغ 260 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات این هلدینگ در سال گذشته بیان کرد و گفت: بازده سهام تاپیکو از ابتدای سال 97 تاکنون 74 درصد رشد داشته است .

مخدومی همچنین به ارتقای رتبه شفافیت تاپیکو در بین هلدینگ های بورسی اشاره کرد و گفت: پرداخت سود سهامداران حقیقی 12 روز پس از برگزاری مجمع عمومی برای نخستین بار و پرداخت و سود سهام کلیه سهامداران یک ماه پس از برگزاری مجمع از دیگر اقدامات سال 97 هلدینگ تاپیکواست.

  در این  مراسم مهندس اسحاقی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول نیزگفت: خوشبختانه ایرانول روند رشد و توسعه خوبی دارد و طی شش سال اخیر با برنامه ریزی انجام شده رکورد تولید، فروش ،صادرات ، سود و افزایش سهم بازار روغن موتور را از اول تاسیس ایرانول تاکنون شکسته ایم. 

گفتنی است؛ در این مراسم که دکتر هاشمی رئیس هیات مدیره و دکتر افضلی عضو هیات مدیره و قائم مقام شرکت ایرانول حضور داشتند از 11 نفر از کارگران نمونه شرکت نفت ایرانول آقایان سعید شیرازی زاده، علی اصغر افتخاری، محمود شکرالله زاده، مصطفی عباسی، فرهاد محمدی ثمرین، مهران خیری، علی توکلی، کرمعلی ترکاشوند، علی شری پور، بیژن ضیغمی و سرکار خانم کبری سلیمی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا