اخبارصنعت و معدنویژه ها

واحد تحقیق و توسعه در بیش از 2 هزار بنگاه اقتصادی راه اندازی شد

به گزارش صنعت کار، حسن آقا کثیری در بوشهر افزود: از سال 1368 وزارت صنعت شروع به صدور مجوزهایی برای واحدهای تحقیق و توسعه با هدف توسعه بنگاه ها کرده است بدین معنی که هر بنگاهی در قبال راه اندازی این واحد گواهی و یا پروانه لازم را دریافت کند.
وی بیان کرد: در مجموع از سال 1368 تا پایان سال 1391 و تا ابتدای دولت یازدهم در مجموع 994 واحد تحقیق و توسعه در بنگاه های اقتصادی راه اندازی شده بود.
آقاکثیری ادامه داد: از سال 1392 با شروع دولت یازدهم برنامه ای برای توسعه واحدهای تحقیق و توسعه در دستور کار قرار گرفت که این مهم شمار واحدهای تحقیق و توسعه بنگاه های اقتصادی را به بیش از سه هزار واحد افزایش داد.
وی گفت: اکنون بیش از سه هزار واحد تحقیق و توسعه دربنگاه های تولیدی کشور وجود دارد که در مقایسه با بیش از 90 هزار واحد صنعتی که بخشی از آنها واحدهای کوچک و متوسط هستند هنوز جای کار جدی وجود دارد.
آقا کثیری بیان کرد: بیش از 6 هزار و 500 بنگاه صنعتی بزرگ در کشور وجود دارد که ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه برای آنها ضروری است.
وی ادامه داد: بسیاری از بنگاه های کوچک و متوسط امکان راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه را ندارند که به آنها تاکید شده به فعالیت های تحقیق و توسعه توجه کنند زیرا بدون تحقق این مهم بقا نخواهند داشت.
آقاکثیری یادآور شد: در دنیای امروزی بدون توجه به فعالیت‌های تحقیق و توسعه بقای یک بنگاه میسر نیست از این باید به این مهم توجه ویژه شود.
وی افزود: در این ارتباط برای بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط برنامه ریزی شده به سرفصل های دانش بنیان رفته و از آنجا زمینه توسعه برای آنها فراهم شود.
عضو کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از کارهایی در این کارگروه انجام شده تعریف سرفصل در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی است که اکنون آمار آنها بسیار افزایش پیدا کرده است.
آقاکثیری اظهار داشت: اکنون 42 درصد از سه هزار و200 شرکت دانش بنیان ایجاد شده، شرکت های صنعتی دارای فعالیت های دانش بنیان هستند که نزدیک به 87 درصد کل درآمد دانش بنیان کشور را به خود اختصاص دادند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا