بانک و بیمهویژه ها

اعلام جزئیات پیش‌فروش سکه

به گزارش صنعت کار به نقل از میزان، مسعود رحیمی، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی اعلام کرد: از ۱۷ بهمن ماه پیش فروش سکه در بازه‌های زمانی ۶ ماهه و یکساله انجام می‌شود.

وی درباره شرایط این پیش‌فروش توضیح داد: در زمان ثبت نام یک میلیون تومان علی الحساب دریافت می‌شود و در هنگام تحویل براساس قیمت روز، برای سررسید‌های ۶ ماهه با تخفیف ۴ درصد و برای دوره یک ساله با تخفیف ۹ درصد تحویل داده خواهد شد و همه افراد ۱۸ سال به بالا با کارت ملی می‌توانند به ۱۳۱۲ شعبه منتخب بانک ملی مراجعه کنند.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی میزان عرضه سکه از طریق بانک کارگشایی را حدود ۲۲۷ هزار قطعه عنوان کرد و گفت: از این میزان، ۱۰۷ هزار نیم سکه و ۱۲۰ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی بوده است.

رحیمی تصریح کرد: هم حراج سکه در بانک کارگشایی و هم پیش فروش سکه تا اطلاع ثانونی و متناسب با میزان استقبال مردم انجام می‌شود.

وی در واکنش به این نکته خبرنگاران که تخفیف ۴ درصد برای پیش فروش ۶ ماهه و ۹ درصد برای پیش فروش یک سال به هیچ وجه جذاب نیست، گفت: با توجه به اینکه علی الحساب یک میلیون تومان از متقاضی دریافت می‌شود، در واقع برای پیش فروش یک ساله تخفیف به بیش از ۱۵ درصد و برای پیش فروش ۶ ماه به حدود ۱۱ درصد می‌رسد.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: بنابراین تخفیف واقعی متناسب با سود سپرده بانکی است.

رحیمی درباره مالیات بر ارزش افزوده‌ای که بر قیمت نهایی تعلق می‌گیرد گفت: در این پیش فروش مالیات بر ارزش افزوده نداریم.

وی با اشاره به کاهش حباب سکه از ۲۵۰ هزار تومان به حدود ۳۰ هزار تومان پس از عرضه سکه از بانک کارگشایی، افزود: علت اجرای طرح پیش فروش سکه در کنار حراج، محدود بودن حراج به شهر تهران بود.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی تصریح کرد: حراج سکه فعلا ادامه دارد و بنا نداریم براساس تقویم کار را جلو ببریم بلکه هر زمان مردم استقبال نکنند، طرح متوقف می‌شود.

رحیمی درخصوص استقبال مردم از این طرح گفت: بالاخره این یک موقعیت سرمایه‌گذاری برای مردم است و مختار هستند برای سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا