اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

لزوم گسترش بیمه کشاورزی در کشور/ صندوق پول بیمه‌ها باید تقویت شود

به گزارش صنعت کار، مجتبی شادلو در خصوص جایگاه بیمه در صنعت کشاورزی کشور بیان کرد: درمجموع باغات و مزارع کشاورزی حدود ۲۰ درصد از آن‌ها تحت پوشش بیمه هستند و در راستای گسترش بیمه کشاورزی در ایران باید زمینه سازی‌های گسترده‌ای صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: در راستای گسترش بیمه زمین‌های کشاورزی، فرهنگ سازی و تبلبغات نقش بسیار موثری دارند تا مزایا و نفع این کار را برای کشاورزان و صاحبان زمین بیشتر کند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه باغداران درخصو دلایلی که باعث کاهش جذابیت بیمه کشاورزی شده،گفت: هماهنگی دولت با مراکز بیمه کشاورزی کمتر از حد معقول است همچنین در رابطه با زمان و میزان پرداخت قرامت ها، کشاورزان با مشکلات متعددی برخورد کرده اند که از جذابیت این امر بین کشاورزان کاسته شده است.
شادلو در رابطه با مزایای بیمه کشاورزی عنوان کرد: گسترش بیمه به شکل غیر مستقیم بر افزایش تولید محصول کشاورزی تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند بازار را با کاهش قیمت محصولات به تعادل برساند همان گونه که در چند سال گذشته به دلیل بیمه نبودن بسیاری از زمین‌های کشاورزی، حوادثی همچون سرمازدگی، باران شدید و سیل بسیاری از محصولات را نابود کرده و با کمبود و افزایش قیمت در بازار مواجه شده ایم.
وی با بیان این مطلب که حمایت‌های دولت در راستای گسترش بیمه، نباید به کشاورزی محدود شود، ادامه داد: باید این حمایت‌ها از دامدارن، مرغداری‌ها و دیگر صنایع نیز صورت گیرد و امیدوار هستیم که تا افق ۲۰ سال آینده تمام صنایع و فعالان حوزه اقتصادی در کشور تحت پوشش بیمه به کار خود ادامه دهند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه باغداران خاطر نشان کرد: تقویت صندوق‌ پول بیمه‌ها بزرگترین حمایتی است که دولت می‌تواند در این راستا داشته باشد چراکه با این کار هم مسئولان بیمه با خیالی آسوده به کار تبلیغ و فرهنگ سازی می‌پردازند وهم سرعت گسترش بیمه بین کشاورزان افزایش خواهد یافت.
منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا