اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

امضای قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بانک صنعت و معدن

به گزارش صنعت کار، این قرارداد عصر امروز (سه‌شنبه) به امضای محسن صالحی‌نیا معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و حسین مهری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن رسید.
اعطای تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای صنعتی دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی بابت ایجاد، تکمیل، توسعه، بازسازی و نوسازی از محل منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و منابع داخلی بانک صنعت و معدن به‌صورت تلفیقی موضوع این قرارداد است که درپی آن، مبلغ 80 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی از سوی واگذارنده اعتبار تأمین و بانک نیز حداکثر معادل دو برابر وجوه مذکور را در اختیار متقاضیان واجد شرایط معرفی شده قرار خواهد داد.
تسهیلات اعطایی از محل سهم واگذارنده اعتبار فاقد سود بوده و نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.
بانک پس از دریافت وثیقه و همچنین تأمین سهم آورده از سوی متقاضی، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام و تسهیلات را مطابق شروط قرارداد منعقده با متقاضی و در هر مرحله از پرداخت تسهیلات، ظرف پانزده روز کاری در صورت رعایت شرایط مخصوص طرح توجیهی و در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی به متقاضی پرداخت می‌نماید.
همچنین بانک اصل و سود دریافتی بابت بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداخت شده از محل منابع واگذارنده اعتبار را در سررسید، با رعایت موارد قانونی به ‌حساب خزانه واریز نموده و تصویر اعلامیه‌‌های واریزی مربوط را برای واگذارنده اعتبار ارسال خواهد کرد.
نرخ خسارت تأخیر تأدیه اقساط بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار است و حسب درخواست متقاضی و منوط به تسویه یکجای بدهی با پیشنهاد بانک، تصمیم‌گیری برای بخشش تمام یا بخشی از خسارات تسهیلات پرداختی به‏‌عهده بانک است.
تمام اشخاص حقیقی ایرانی و اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی ثبت شده در ایران دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط که بر اساس مقررات بانک مرکزی منعی برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
بررسی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح‌ها و اعتبار سنجی متقاضیان به منظور اعطای تسهیلات و همچنین تعیین شرایط قرارداد، نظیر سهم آورده متقاضی، نوع و میزان و شرایط ناظر بر وثایق و تضامین، مدت اجرای طرح و نحوه پرداخت و بازپرداخت، نظارت و مسئولیت پیگیری طرح‌ها و وصول مطالبات برعهده بانک صنعت و معدن است.
مدت این قرارداد 12 ماه شمسی است که از تاریخ سررسید اسناد خزانه اسلامی آغاز می‌شود و در صورت انقضای مدت قرارداد و عدم تمدید آن، تمامی تعهدات قبلی طرفین تا زمان اجرای کامل تعهدات به قوت و اعتبار خود باقی خواهد بود. هرگونه افزایش اعتبار از محل منابع وجوه اداره شده و تمدید مدت قرارداد نیز با هماهنگی و تفاهم طرفین قرارداد از طریق اعلام کتبی و با مجوز بانک مرکزی به‌صورت متمم قرارداد قابل اجرا خواهد بود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا