اخبارصنعت و معدنویژه ها

سیاست توسعه داخلی سازی قطعات خودرویی باید عملیاتی شود

به گزارش صنعت کار، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در جلسه شورای معاونان وزارتخانه افزود: قطعه سازانی که توان ساخت قطعات را دارند باید حمایت شود.
وی با بیان اینکه باید با تولیدات بی کیفیت نیز برخورد شود،تاکید کرد: برای شناسایی قطعه سازان توانمند، اطلاعیه قبلی در رسانه ها تکرار شود.
رحمانی خاطر نشان کرد: در شرایطی که توان ساخت داخل داریم، باید از قطعه سازان توانمند داخلی در قالب بسته های حمایتی و تشویقی حمایت شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به پیش بینی تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو در سال 98، قطعه سازان به 15 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و سایر اقلام نیاز دارند.
قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در 2 بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است.
آمارها نشان می دهد نزدیک به هزار و 200 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند که توانمندسازی آنها و رفع موانع تولید می تواند سبب تقویت گوشه ای از نیاز بازار به کالاهای ایرانی شود.
رهبر معظم انقلاب امسال را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا