خودروویژه ها

موانع مختلف، سد راه خودروهای هیبرید

به گزارش صنعت کار به نقل از خودروکار، علی شکوهی – مدیر بازرایابی آرین موتور اظهار کرد: در حال حاضر نه تنها راه برای ورود خودروهای هیبرید و برقی فراهم نیست، بلکه سدی نیز پیش پای واردات این خودروها وجود دارد.

به گفته او، شاید در ابتدا خودروهای هیبرید هنگام ورود به کشور داررای مزایایی بودند، اما امسال نه تنها طرح ترافیک ندارند، بلکه تعرفه واردات آن ها نیز افزایش یافته است.

شکوهی اظهار کرد: امسال نیز طبق تعرفه های 35 و 55 درصدی، بسته به حجم موتور ورود خودروهای پلاگین هیبریدی دولت صحبتاز خودروهای هیبرید واقعی به میان آورده است. این در حالی است که اصلا خودرو هیبرید واقعی و غیر واقعی به چه معنا است؟

به گفته مدیر بازرایابی آرین موتور، خودروها یا هیبرید هستند یا هیبرید نیستند. در هیمن زمان نیز، دولت برخی معافیت های خودروهای هیبرید که در بسیاری از کشورها مرسوم است را هم حذف کرده است.

او بر این باور است: ممکن است با ادامه روند دولت، برخی دیگر از معافیت ها همچون شماره گذاری خودروهای هیبرید نیز حذف شود و به نظر می رسد هیچ اقبالی برای ورود خودروهای هیبرید به کشور وجود ندارد.

به گفته شکوهی، ورود خودروهای هیبرید به کشور نیاز به فرهنگ سازی و ایجاد اقدامات اولیه دارد. چرا که اگر دولت نسبت به ورود خودروهای هیبرید و خودروهای برقی علاقه نشان می دهد، باید پیش از ورود آن ها، ایستگاه های شارژ خودرو فراهم شود.

او ادامه داد: اما آنچه از رفتارهای دولت بر می آید، این است که اکنون حمایتی از سوی دولت مشاهده نمی شود. زیرا نه تنها حمایتی نیست، بلکه در مواردی سدهایی پیش پای ورود خودروهای هیبرید گذاشته می شود.

مدیر بازرایابی آرین موتوردر پاسخ به اینکه چرا ناگهان برای ورود خودروهای هیبرید، ورق دولت برای حمایت از این مدل خودروها برگشت، اظهار کرد: به نظر می رسد نبود مشاوره متخصص به دولت و شناخت ناکافی از ویژگی های خودروهای هیبرید، باعث شده است تا نگاه دولت به خودروهای هیبرید مناسب نباشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا