اخبارراه و ساختمانویژه ها

آخرین وضعیت راه‌های تخریب شده بر اثر سیل/ بزرگترین محور شریانی کشور هنوز بسته است

به گزارش صنعت کار، عبد الهاشم حسن نیا مدیر عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه خرم‌آباد-پلدختر بعنوان بزرگترین محور شریانی کشور هنوز بسته است، گفت: به دلیل آنکه بعضی از مسیر‌های مسدود شده ترانزیتی است مسیر‌های جایگزین را برای تردد کامیون‌ها در نظر گرفته‌ایم و ما به زودی اقدامات لازم را برای بازسازی این مسیر‌ها آغاز خواهیم کرد.

وی توضیح داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بلافاصله بعد از فروکش کردن سیل بازسازی مسیر‌های اصلی و شریانی را آغاز کرده و این در حالی است که بسیاری از راه‌های تخریب شده مربوط به راه‌های روستایی، فرعی، پل و تونل است که بازسازی آن‌ها بسیار زمان‌بر است.

حسن‌نیا یادآوری کرد: ۴۰ کیلومتر از راه‌های تخریب شده امکان بازسازی ندارند و ما باید راه‌های جایگزینی را برای تردد راحت‌تر مردم در نظر بگیریم که این خود کار بسیار دشوار و هزینه‌بری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برخی از پل‌های تخریب شده بر اثر سیل دارای دهانه کوچکی بودند گفت: دهانه این پل‌ها ۵۰ متر بود که توان تحمل سیل را نداشت بنابراین ما برای پل‌های موقتی دهانه‌های ۷۰ تا ۸۰ متری را در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: آغاز بازسازی‌های کامل و گسترده نیازمند تأمین اعتبار بسیار زیادی است که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را برای این مناطق در نظر بگیرد.

حسن‌نیا به سیل شب گذشته در استان خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: در استان خراسان شمالی در محدوده جرگلان از بخش‌های شهرستان راز، آسیب هایی را متحمل شده ایم، بطوریکه دو نقطه از جاده اصلی تخریب و ارتباط قطع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین در این استان دو دستگاه پل دو متری و سه متری کاملا تخریب و دیوار ساحلی به طول ۳۰۰ متر هم از بین رفته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا