اخباربانک و بیمهویژه ها

آیین معارفه سهام ورونمایی از نشان تجاری بیمه زندگی باران برگزارشد

به گزارش صنعت کار، بیمه زندگی باران دومین شرکت تخصصی است که درزمینه بیمه های عمرو زندگی فعالیت می کند. علیرضا هادی، مدیراجرایی تاسیس بیمه زندگی باران در ابتدای این مراسم گفت:شرکت بیمه زندگی باران به اتکای دانش،تجربه و توانایی های موسسان خود وهمچنین شناخت نیازهای صنعت بیمه تآسیس شده است.

وی افزود: سرمایه اولیه شرکت درمرحله اول تاسیس 1،200 میلیارد ریال است که موسسان ۴۰ درصد آن را تامین وبقیه سرمایه موردنیازاز طریق پذیره‌نویسی عمومی و با ورود سهامداران جدید تامین می‌شود. علیرضا هادی تبدیل شدن به معتبرترین بیمه گر تخصصی کشور درحوزه بیمه های زندگی،بهره مندی از پیشرفته ترین زیرساخت های فناوری و راهکارهای مالی نوین باهدف ارائه کارآمدترین محصولات و خدمات بیمه های زندگی به مشتریان را بعنوان چشم انداز این شرکت ذکرنمود.

وی درادامه گفت: ضریب نفوذ بیمه درکشورمادرسال96 معادل با33/2درصداست،درحالی که متوسط ضریب نفوذ بیمه درجهان13/6درصد و درکشورهای توسعه یافته بیش از10درصد می باشد.هادی ضرورت تاسیس بیمه زندگی باران را فاصله معنادار شاخص های عملکردی صنعت بیمه کشور در بیمه های زندگی با کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته عنوان کرد وافزود:ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جهان را ۳3/ 3 درصد است درحالی که این ضریب درصنعت بیمه کشور۳5/0 درصدمی باشد.

هادی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالای کشورمی‌تواند ضریب نفوذ بیمه در ایران را به ضریب نفوذ بیمه در جهان نزدیک کند، ادامه داد: نیازسنجی بازار و بررسی نیاز مشتری‌ها نشان داد، تقاضای بالقوه در بازار وجود دارد و افراد با تمکن نسبی مالی و افرادی که در سطح درآمدی پایینی قرار دارند، همگی جمعیت این بازار تقاضا را تشکیل می‌دهند. هادی بر کم‌آگاهی و ناآگاهی مردم از مزایای بیمه‌های عمر تاکید کرد و افزود: توسعه بیمه‌های عمر به‌ویژه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تاثیر مستقیم بر رونق اقتصادی و رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور دارد.

هادی میانگین رشد حق بیمه درافق زمانی سال‌های۹۰ تا ۹۶ بیمه‌های غیرزندگی کشور را ۴۳ درصدو برای بیمه های زندگی برابربا40درصد عنوان کرد و گفت: چنانچه همین روند طی سال‌های ۱۳۹۷ تا۱۴۰۰ ادامه یابد قابل‌پیش‌بینی است که درانتهای دوره حق بیمه تولیدی بیمه‌های زندگی به ۱۹۶ هزار میلیارد ریال افزایش یابد و سهم این رشته بیمه‌ای از کل پرتفوی صنعت به ۲۲ درصدخواهد رسید. وی افزود:شرکت بیمه زندگی باران هدف گذاری نموده است تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم مناسبی ازبازاربزرگ و روبه رشد بیمه‌های زندگی کسب نماید.

هادی بیمه‌های عمر زمانی  عمر و پس‌اندازعمر و سرمایه‌گذاری وعمرمستمری را ازمحصولات این شرکت بیمه ای اعلام کرد و گفت: یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های این محصولات اختیار بیمه‌گذار در انتخاب مسیر سرمایه‌گذاری‌های ذخایر ریاضی است.  هادی ادامه داد: طبق آیین‌نامه‌های شورای‌عالی بیمه ذخایر بیمه‌های عمر در بازار سرمایه – سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت دولتی- باید سرمایه‌گذاری شود که هر کدام ریسک مربوط به خود را دارد. وی افزود: در بیمه زندگی باران بیمه‌گذار می‌تواند در ابتدای صدور بیمه‌نامه و خرید سرمایه انتخاب کند که ذخایر آن در کدام یک از بازارها سرمایه‌گذاری شود که این انتخاب بستگی به میزان ریسک‌پذیری افراد دارد. او همچنین از ارائه بیمه‌های تکمیلی به صندوق‌های بازنشستگی خبر داد و گفت: بیمه زندگی باران برای ورود به دنیای صندوق‌ها و تکمیل سرمایه بازنشستگان و مستمری‌بگیران برنامه و محصولات خاصی دارد.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا