اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی تدوین می‌شود

به گزارش صنعت کار، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی اصلاحات کمیسیون در مورد ساماندهی طرح صنعت خودرو در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

بر اساس ماده ۳ این طرح، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تدوین سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودرو از جمله خودروهای تمام برقی، تمام هیبریدی (مدل‌هایی که قابلیت شارژ از طریق اتصال به منبع‌های خارجی برق را نیز دارند) و نیز امکان استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی دیگر حداکثر ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون اقدام کنند.

بر اساس تبصره این ماده، دولت مجاز شد ضمن ترویج روش‌های کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت نسبت به وضع عوارض پلکانی در دارندگان خودروهای پرمصرف (نسبت به حجم سیلندر) یا تولید خودروهای با مصرف بالاتر از حد مجاز به تشخیص سازمان ملی استاندارد اقدام نماید و درآمد حاصل را پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور و درج در بودجه‌های سنواتی به یارانه تسهیلات بانکی جهت گسترش حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

آئین نامه اجرایی این تبصره حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا