اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

پتروشیمی تندگویان آماده ثبت رکورد‌های جدید تولید در سال ۹۸ شد

به گزارش صنعت کار، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان پس از ثبت رکورد جدید تولید در سال گذشته حالا آماده افزایش تولید و ثبت رکورد‌های جدید تولید در سال ۹۸ می‌شود.

یکی از مهمترین پیش شرط‌های ثبت رکورد‌های جدید تولید در پتروشیمی شهید تندگویان تامین کامل و پایدار خوراک پارازایلین این مجتمع پتروشیمی بوده که پس از حادثه پتروشیمی بوعلی، خوراک پتروشیمی تندگویان توسط پتروشیمی نوری تامین می‌شود.

بر این اساس، پارسال با اجرای طرح ارتقای برج‌های جذب واحد تولید پارازایلین در پتروشیمی نوری و افزایش ظرفیت تولید محصول استراتژیک پارازایلین تا محدوده ۲۰۰۰ هزار تن در روز و حدود ۷۵۰ هزار تن در سال عملا زمینه تامین پایدار و مطمئن خوراک غول تولید PET ایران در ماهشهر فراهم شد.

پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان بزرگترین و تنها تولیدکننده محصول PET در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید محصولات متنوعی از جمله گرید‌های مختلف PET برخوردار بوده که سالانه به حدود ۴۷۰ هزار تن خوراک پارازایلین نیاز دارد که با توجه به افزایش تولید پتروشیمی نوری عملا مشکل خوراک غول تولید PET ایران در سال ۹۸ منتفی است.

همزمان با مرور این تحولات، پارسال با وجود تمامی مشکلات تامین خوراک پارازایلین به ویژه در دوران اجرای پروژه ارتقای برج‌های جذب واحد تولید پارازایلین در پتروشیمی نوری، رکورد جدید تولیدی در پتروشیمی تندگویان به ثبت رسیده به طوری که میزان تولید در این مجتمع پتروشیمی سال ۹۷ در مقایسه ۹۶ نزدیک به ۵۰ هزار تن افزایش یافته است.

در این راستا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارسال پیامی به سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان ثبت رکورد جدید تولید در این مجتمع پتروشیمی در سال ۹۷ را تبریک گفتند.

در همین حال، سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان هم با اشاره به تامین کامل تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز واحد‌های فرآیندی از آمادگی برای افزایش تولید در پتروشیمی تندگویان در سال ۹۸ خبر داده و تاکید کرده است: امسال پس از تامین کامل نیاز‌های بازار داخلی، مجوز صادرات محصولات مازاد بر نیاز داخلی هم اخذ شده که در صورت نیاز با هدف تامین نیاز ارزی کشور اقدام به صادرات خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به خروج پتروشیمی شهید تندگویان از زیان انباشته، یادآور شده است: در سال جدید به همت واحد‌های پژوهش و فن‌آوری به دنبال بومی سازی برخی تجهیزات و قطعات هستیم تا زمینه تولید پایدار در شرایط تحریم فراهم شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا