اخبارصنعت و معدنویژه ها

شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه معدن هموار می‌شود

به گزارش صنعت کار، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب‌پور اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر به شکل مستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی مشغول هستند که این مساله بیانگر ضرورت توجه به این بخش است.

وی افزود: قطعاً ایمیدرو مانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش معدن نخواهد بود و بنا به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، ما موظفیم که زمینه فعالیت را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو سرمایه‌گذاری بر روی مواد معدنی و بخش معدن را مقرون به‌صرفه و دارای ارزش افزوده بسیار بالا دانست و ادامه داد: بخش معدن در دنیا ارقام قابل توجهی دارد و درآمد حوزه محصولات معدنی در حدود هشت هزار میلیارد دلار است.

وی اظهار کرد: پارسال افزون بر ۹ میلیارد دلار از مجموع حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی کشور مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی بود که این رقم قابل توجهی است که افزون بر ۲۰ درصد صادرات کشور را شامل می‌شود.

غریب‌پور گفت: در بخش معدن ما خالق تکنولوژی نیز هستیم و مهندسان ما توانسته‌اند در بعد تولید دانش فنی عملکرد خوبی داشته باشند.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو اکتشاف را حلقه اول و سنگ بنای توسعه بخش معدن دانست و بیان کرد: قبل از هر اقدامی ابتدا باید بدانیم چه نوع مواد معدنی، چه میزان و در کجا داریم.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا