اخباربانک و بیمهویژه ها

حمایت از کسب وکارهای کوچک و خوداشتغالی

به گزارش صنعت کار، بسیاری از مشکلات اجتماعی کشورها از جمله آ‌موزش، تامین اشتغال های کوچک، ازدواج جوانان، گسترش روستاها، توسعه بهداشت و … از طریق اعتبارات خرد قابل رفع خواهد بود. با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکارهای کوچک و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می خورد. همان طور که می دانیم یکی از ارکان و لازمه های شروع یک کسب وکار موفق، تامین سرمایه مالی مورد نیاز آن است. در این میان بسیاری از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب وکار مستقل هستند، توان لازم برای تامین مبلغ سرمایه گذاری را به صورت شخصی ندارند؛ بدیهی است که برای تامین سرمایه کسب وکار خود از سایر روش های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می کنند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با در اختیار گذاشتن وام های بدون بهره و تنها با کارمزدی معادل صفر تا چهار درصد توانسته است سرمایه کسب و کارهای کوچک را فراهم کند. خانواده اشرف خسروجردی ساکن شهرستان سبزوار یکی از اشخاصی است که جهت راه اندازی کسب و کار خود مبلغ 50 میلیون تومان از این بانک وام گرفته است. وی می گوید: با دریافت وام بانک مهر ایران توانستم تجهیزات و مواد اولیه کارم را فراهم کنم و شیرینی پزی راه بیندازم.

با وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران می شود توقع کارهای تحسین برانگیز بیشتری را از جوانهای مستعد داشت. مهرانه راهزانی از شهرستان اراک که از تسهیلات این بانک به ارزش 20 میلیون تومان استفاده کرده و در هنر صنایع دستی مشغول به کار است می گوید: هنگامی که وارد کار شدیم پول لازم برای خرید جنس اولیه را نداشتیم. چند جا برای دریافت وام مراجعه کردم اما چون خانم بودم و جواز کسب نداشتم به من وام ندادند. اما بانک قرض الحسنه مهر ایران این وام را پرداخت کرد و توانستم کسب و کارم را راه بیندازم.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا