اخباربانک و بیمهویژه ها

در مجمع سالانه تاپ چه گذشت؟ رتاپ 320 ریال سود داد

به گزارش صنعت کار، در ابتدای این نشست دکتر احمد جعفری، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، مهمترین رخدادها و چالش‌های صنعت پرداخت در سال گذشته را وجود تحریم‌های بین‌المللی و افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم، عدم کارایی نظام کارمزد فعلی، عدم تناسب رشد درآمد و هزینه شرکت های PSP و اعمال محدودیت در سقف مبلغ تراکنش‌های خرید، حذف کارمزد تراکنش‌های USSD و حضور بازیگران جدید در صنعت پرداخت با صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های پرداخت‌یار برشمرد.

او اشاره کرد که در حال حاضر بخش عمده ای از پرداخت کارمزد در صنعت پرداخت، هم کارمزد پذیرندگی تراکنش های کارتخوان،اینترنت و موبایل و هم کارمزد صادر کنندگی تراکنش کارتهای بانکی، بر عهده بانک ها بوده و از سوی دیگر عدم ماندگاری نقدینگی نزد بانک‌ها موجبات افزایش هزینه بانک ها در نظام پرداخت شده است و این موضوع سبب ایجاد تضاد منافع میان شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و بانک ها گشته است.

جعفری به مساله افزایش هزینه رول کاغذ اشاره کرد و گفت در ابتدای سال 97 این هزینه ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که افزایش قیمت کاغذ باعث شده تا 40 میلیارد تومان به این هزینه افزوده شود ضمن اینکه شاهد افزایش هزینه تامین دیگر زیرساختهای مورد نیاز برای نگهداشت و توسعه شبکه پرداخت شرکت نظیر تامین کارتخوان، زیرساختهای فنی و ارتباطی و … نیز بودیم. خوشبختانه شرکت توانست با تمهیداتی بخشی از هزینه های ایجاد شده را جبران و منافع سهامداران خود را حفظ نماید.

او ادامه داد که انتظار می رود در سال 98 نیز رشد هزینه ها مثل سال گذشته ادامه داشته باشد و به همین جهت شرکت تمهیدات لازم به منظور تامین به موقع زیرساختها برای نگهداشت و توسعه شبکه خود را اندیشیده و به دنبال افزایش سهم بازار خود در سال جاری میباشد.

جعفری درباره لزوم ارتقای نسبت بهره‌وری کارتخوان‌ها گفت هرچند در سال های اخیر شاهد رشد مناسبی در بهره وری تعدادی کارتخوان های فروشگاهی تاپ بوده‏ایم لیکن این روند باید با شتاب بیشتری نسبت به سالهای قبل ادامه داشته باشد تا شرکت بتواند از داشته ها و سرمایه گذاری های خود بیشترین انتفاع ممکن را بدست آورد و بر رشد بی رویه هزینه ها از طریق درآمد زایی بیشتر فائق آید.

به گفته مدیرعامل تاپ برای سال ۹۸ قراردادهای متعددی در دستور کار شرکت قرار گرفته و با بانک های متعددی در حال مذاکره و انعقاد قرارداد میباشیم.

جعفری به پروژه‌های اجرا شده در سال ۹۷ این شرکت اشاره کرد و گفت: «بهینه‌سازی مصرف رول یکی از این پروژه‏هاست که در این راستا حذف رسید پذیرنده و امکان گرفتن رسید دیجیتال را در اپلیکیشن تاپ فعال نموده ایم. همچنین در سال 97 با کاهش میزان رول مصرفی به ازای هر تراکنش، هزینه های این بخش را به طور قابل ملاحظه ای کاسته ایم.»

تجهیز دفاتر پیشخوان دولت ، تجهیز دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده به پذیرندگان، راه‌اندازی باشگاه مشتریان تاپ، ارائه راهکارهای پرداخت به مشتریان سازمانی، تجهیز اماکن گردشگری، تجاری‌سازی Mpos ، ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و …  از دیگر اقدامات تاپ در سال 97 بوده است.

او همچنین به طور اجمالی به مشارکت و سرمایه‌گذاری تاپ در شرکت‌‌های دانش‌بنیان و اهم فعالیت های انجام شده با آنان اشاره کرد.

آقای جعفری در خصوص دیگر دستاوردها و پروژه‌های اجرا شده تاپ در سال ۹۷ به توسعه پرداخت از طریق QRcode، توسعه درگاه MPL ، افزودن خدمات و قابلیت های جدید به اپلیکیشن پرداخت همراه تاپ، صدور کارت‌های بین‌المللی با همکاری شرکت یونیون‌پی و صدور توریست‌کارت پارتیان برای زائران عراقی اشاره نمود.

پس از تصویب صورت‌های مالی، اعضای هیات مدیره تاپ برای یک دوره 2 ساله دیگر ابقا شدند و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب گردید.  همچنین سود هر سهم ۳۸۰ ریال بوده که ۸۴ درصد آن یعنی ۳۲۰ ریال از پنجم تیرماه توزیع خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر رعایت هر چه بیشتر صرفه و صلاح سهامداران و همچنین رعایت سیاست های گروه بانک پارسیان به عنوان سهامدار عمده مقرر گردید مبلغی به عنوان پاداش هیات مدیره مد نظر قرار نگیرد.

چابکسازی، بهبود نظام حاکمیتی، مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی، بازنگری استراتژی‌های راهبردی، استقرار استانداردهای فنی و فرآیندی، توسعه و نوسازی ناوگان فروشگاهی، توسعه باشگاه مشتریان، مکانیزه کردن ارائه خدمات پشتیبانی، توسعه روش‌ها و ابزارهای نوین پرداخت، ارائه راهکارهای پرداخت به کسب‌وکارهای بزرگ از جمله اقدامات تاپ در سال آینده خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا