اخبارراه و ساختمانویژه ها

آغاز پرواز‌ها در ترمینال سلام از اول تیرماه/ ارتقا توان داخلی در ساخت فرودگاه با احداث ترمینال سلام

به گزارش صنعت کار، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آئین گشایش ترمینال گالری سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: خدا را شاکر هستیم که در این شرایط خاص توانستیم خدمتی متفاوت را به مردم شریف ایران تقدیم کنیم. در شرایط کنونی نیازمند باور توانستن، اراده مستحکم، پشتکار و استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها هستیم که بتوانیم چرخ پیشرفت کشور را فعال نگاه داریم.

وی با اشاره به هدفگذاری جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون مسافر در این فرودگاه و بازستاندن سهم جا‌به‌جایی مسافر هوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: لازمه تحقق این هدف، توسعه زیرساخت‌های هوانوردی است. این زیرساخت‌ها هم شامل فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و هم زیرساخت‌های ناوبری هوایی و مراقبت پرواز می‌شود.

وی ادامه داد: با ارتقا این زیرساخت‌ها می‌توانیم آسمان کشور را برای جا‌به‌جایی ۱۰۰ میلیون مسافر چه در حوزه پرواز‌های عبوری و چه پرواز‌های ترانزیت آماده کنیم.

اسلامی در ادامه با اشاره به افتتاح ترمینال سلام افزود: این یک قدم مقدماتی است که توانسته رویکرد توجه به توان و متخصصان داخلی را پیش بگیرد.

وی ادامه داد: صنایعی که سازنده تجهیزات فرودگاهی هستند با سفارش‌ها و درخواست‌هایی که به آن‌ها داده شد، مورد حمایت قرار گرفتند. امروز همچنین در بحث مهندسین مشاور، پیمانکار و سازندگان چه به صورت سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری شاهد یک ارتقای توان داخلی بودیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث ترمینال ایرانشهر گفت: ارتقای توان داخلی در زمینه فرودگاه سازی باعث شد که امکان برداشتن گام برای توسعه ترمینال اصلی شهر فرودگاه امام خمینی (ره) که در فاز اول با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال طراحی می‌شود، مهیا شود.

وی ادامه داد: این ترمینال با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با استفاده از قرارداد BLT که در ترمینال سلام مورد استفاده قرار گرفته و در کشور‌های همجوار نیز شاهد استفاده از آن بوده‌ایم، احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: لازمه این کار ثبات، پایداری و روانسازی سیاست‌ها و در نتیجه اعتمادسازی است.

وی ضمن یاد کردن از وزرای راه و ترابری پیشین تصریح کرد: وزرای پیشین با اندیشه احداث یک فرودگاه بین‌المللی پس از انقلاب اسلامی برای توسعه این فرودگاه تلاش کردند و آنچه که امروز به بهره‌برداری می‌رسد مرهون تلاش پیشینیان است.

وی ادامه داد: با افتتاح ترمینال سلام از اول تیرماه پرواز‌ها در این ترمینال آغاز خواهد شد. مقدمات این کار فراهم شده و همه ارگان‌هایی که باید سهم خود را در فرآیند اعزام و پذیرش مسافر ایفا کنند، در این ترمینال مستقر هستند.

اسلامی با اشاره به هوشمندسازی ترمینال سلام گفت: این ارگان‌ها مدیریت یکپارچه و متفاوتی را در فرآیند انجام پرواز‌های بین‌المللی اعمال خواهند کرد و مسافران شاهد خدماتی متفاوت خواهند بود.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا