اخبارصنعت و معدنویژه ها

شمش آلومینیوم تولیدی از مرز ۴۱.۳ هزار تن گذشت

به گزارش صنعت کار، براساس جداول آماری عملکرد کارخانه ایرالکو (اراک)، المهدی و هرمزال (بندرعباس) و واحد جدید آلومینیوم جاجرم (خراسان شمالی) در 2 ماهه افت 32 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتند، هرچند که کارخانه 40 هزار تنی آلومینیوم جاجرم قرار است در روزهای آتی به شکل رسمی افتتاح شود.

تولید شمش آلومینیوم در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال 97 با کاهش 31 درصدی روبرو شد و در عین حال در بین واحد های تولیدی مورد بررسی در 2 ماهه امسال کارخانه ایرالکو 30 هزار و 625 تن شمش تولید کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 2 درصدی داشت و اردیبهشت ماه نیز که 15 هزار و 328 تن تولید کرده بود، درمقایسه با ماه مشابه در سال 97 به میزان یک درصد رشد را ثبت کرد.

واحد های المهدی و هرمزال در 2 ماهه امسال در زمینه تولید شمش به ترتیب افت 56 و 73 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشتند و علاوه براین در اردیبهشت ماه 98 نیز هریک به ترتیب کاهش 54 و 73 درصدی را نشان می‌دهند.

ایران برپایه سند چشم انداز 1404 تولید 1.5 میلیون تن شمش آلومینیومی را هدف گذاری کرده که انتظار می رود حدود 50 درصد این رقم در داخل کشور مورد نیاز باشد و بقیه باید رهسپار بازارهای صادراتی شود.
ایران اکنون سالانه میزان تولید شمش خود را در واحدهای شاخص این بخش (ایرالکو – المهدی و هرمزال) به سطح 350 تا 400 هزار تن رسانده درحالی که گفته می شود میزان مصرف سالیانه به 600 تا 700 هزار تن می رسد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا