اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

شایسته سالاری معیار انتخاب مدیران صنعت پتروشیمی باشد

به گزارش صنعت کار، علی گلمرادی با اعتقاد به اینکه باید مدیریت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی به طور ویژه مورد توجه و اصلاح قرار گیرد، گفت: باتوجه به تحریم نفتی ایران، صنعت پتروشیمی جایگزین و فرصت خوبی برای درآمدزایی آن هم با ارزش‌افزوده قابل توجه است به همین دلیل استفاده از این ظرفیت متفاوت درآمدی، نیازمند مدیریتی موثر و تاثیرگذار است.

تیم مدیریتی صنعت پتروشیمی بدون لحاظ گرایش سیاسی انتخاب شوند

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تیم مدیریتی صنعت پتروشیمی باید بدون لحاظ گرایش سیاسی، باندبازی، رفاقت‌بازی و صرفا براساس شایسته‌سالاری چیدمان شوند، متاسفانه صنایع پتروشیمی از این نوع مدیریت محروم هستند.

انتخاب مدیران در هلدینگ خلیج فارس براساس سلایق شخصی و رفاقت‌بازی

وی به بیان مثالی درخصوص مدیریت غیراصولی در صنایع پتروشیمی خلیج فارس پرداخت و افزود: به‌عنوان مثال در هلدینگ خلیج فارس بخش بندر امام خمینی و بندر ماهشهر براساس سلایق شخصی و رفاقت‌بازی نسبت به انتخاب و چیدمان مدیران اقدام می‌شود، این مسئله سبب کاهش بهره‌برداری، نارضایتی بومیان، کارکنان قدیمی و باتجربه شده است، چراکه هلدینگ به جای ارتقاء این کارمندان مدیران غیربومی را بر می‌گزیند.

وزیر نفت باید فکری اساسی برای انتخاب مدیران در شرکت‌های پتروشیمی کند

گلمرادی معتقد است به‌یقین نارضایتی نیروهای بومی شرکت‌های پتروشیمی، کم‌تعهدی آن‌ها به کار و آسیب به رشد و پیشرفت صنایع پتروشیمی را منجر خواهد شد، بنابراین وزیر نفت باید فکری اساسی درخصوص انتخاب مدیران در شرکت‌های پتروشیمی کند.

خروجی شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس، تمامی ظرفیت آن‌ها نیست

این نماینده مجلس اضافه کرد: شاید عملکرد شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس نسبتا قابل قبول باشد اما آنچه امروز در خروجی این شرکت‌ها دیده می‌شود، تمامی ظرفیت آن‌ها نیست، لذا می‌توان با تغییر و اصلاح شیوه مدیریت، بازدهی بیشتری داشت و ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد.

تعدادی از نیروهای شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی به دلیل سوءمدیریت و عدم بهره‌گیری از تمام توان منابع مادی و انسانی سازمانی موجود در منطقه به دنبال تعدیل نیرو هستند، مطرح کرد: متاسفانه در سال رونق تولید ملی تعدادی از نیروهای شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند.

 

منبع: خانه ملت

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا