اخباربانک و بیمهویژه ها

اختلاف نظر درباره اخذ مالیات از معاملات سهام و سود سپرده های بانکی

به گزارش صنعت کار، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت تاکنون لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس ارسال نکرده است، گفت: ظاهرا اختلاف نظری درباره اخذ مالیات از معاملات مربوط به سهام و سود سپرده های بانکی در دولت وجود دارد که باید رفع شده و لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس ارسال شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سرمایه هایی که در دو مسیر بازار سرمایه و سپرده های بانکی سرمایه گذاری می شوند سودی نصیب صاحبان سرمایه می کنند، افزود: به صورت منطقی باید از این دو بخش نیز مالیات اخذ شود، اما با توجه به ملاحظاتی که برای توسعه بازار سرمایه و تشویق و سوق دادن سرمایه های مردم به بازار بورس وجود داشته در سال های اخیر با اخذ مالیات از سود سهام مخالفت شده است.

بورس و دلار

فعالیت هایی که در بورس انجام می شود از مالیات معاف هستند

وی با بیان اینکه به نوعی در قانون تصریح شده که فعالیت هایی که در بورس انجام می شود از مالیات معاف هستند، ادامه داد: شرکت ها و شخصیت های حقوقی که در بورس فعالیت می کنند در قالب عملکرد کلی شرکت خود مالیات سودی که عایدشان می شود را می پردازند، اما به صورت مشخص در هر معامله در بورس مالیاتی اخذ نمی شود.

کریمی تاکید کرد: در بحث سود بانکی نیز وضعیت به همین شکل است و شخصیت های حقوقی که سپرده هایی نزد بانک می گذارند و سودی کسب می کنند باید در صورت های مالی خود نیز پرداخت مالیات پرداخت کنند.

دولت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را سریعتر به مجلس ارسال کند

وی افزود: به صورت مشخص برای هر مورد سپرده گذاری که سود نصیب سپرده گذار می شود مالیات از افراد اخذ نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از دولت درخواست کرد که لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را سریعتر به مجلس ارسال کند تا در این باره در قوه مقننه تصمیم گیری شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا