اخبارصنعت و معدنویژه ها

برنامه های راهبردی معاونت صنایع اعلام شد

به گزارش صنعت کار، در آستانه دهم تیرماه روز صنعت و همزمان با سال رونق تولید معاونت صنایع برنامه های راهبردی خود را اعلام کرد.

در صدر این برنامه ها مشارکت و همکاری با سازمان ملی استاندار در تدوین و بازنگری استاندارد محصولات مرتبط با صنایع تحت پوشش،پیگیری اصلاح رویه ها و قوانین و ضوابط تامین اجتماعی و مالیاتی،تعامل با سازمان گمرک جهت تسهیل امور واردات و صادرات واحد های تولیدی،پایش تولید واحدهای صنعتی و بروزآوری پروانه بهره برداری واحد ها متناسب با ظرفیت واقعی تولید، قرار دارد.

مدیریت تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی عرضه شده در بورسکالا از طریق تعیین گرید های مورد مصرف واحد ها در سامانه بهین یاب،تدوین نقشه راه توسعه رقابت و ارتقای فناوری در صنعت خودرو به عنوان محورهای دیگر اعلام شده است.

پیگیری تصویب و اجرای سند راهبردی صنعت میکرو الکترونیک کشور،پی گیری تصویب و اجرای سند راهبردی صنایع هدف، مشارکت در اجلاس کمیسیون های مشترک صنعتی، تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف و اعلام زمینه های همکاری مشترک در حوزه صنایع مرتبط، حمایت از اقلام ساخت داخل و تقویت در زمینه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در زمان اعطا یا اخذ ترجیحات تعرفه ای و در همکاری های اقتصادی و صنعتی دو جانبه یا چند جانبه ،مدیریت تعره ای با رویکرد حمایت داخی و اصلاح قیمت های پایه وارداتی و صادراتی نیز به عنوان رویکرد دیگر این معاونت معرفی شده است.

بروزرسانی و تکمیل فهرست کالایی توانمدسازی داخل، تامین و توسعه زیرساخت های فیزیکی ( شهرک ها و نواحی صنعتی) مطابق ضوابط ملی آمایش سرزمین از دیگر برنامه هاست که می توان به آن اشاره کرد.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا