اخبارصنعت و معدنویژه ها

برگزیدگان روز ملی صنعت از امتیازات خدماتی بهره مند می‌شوند

به گزارش صنعت کار، محمدرضا فیاض در نشست خبری به مناسبت روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: برای پنجمین سال، روز ملی صنعت و معدن در دهم تیرماه با همکاری تشکل‌های خصوصی برگزار می‌شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف از برگزاری این روز معرفی افراد شاخص و کسانی که قدم موثر برای تولید برداشتن و مرور دستاورد‌های سال ۹۷است.

وی با بیان اینکه در ۱۵رشته برگزیدگان ملی در این روز معرفی می‌شوندگفت: ۵۰ تا ۵۵ نفر از منتخبان در رشته‌های از جمله برق، لوازم خانگی، صنایع غذایی، دارویی، سلولزی، ماشین سازی، خودرو، نساجی بهره برداران معدن و شهرک‌های صنعتی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

فیاض تصریح کرد: با تاکید وزیر صنعت از امسال برگزیدگان روز ملی صنعت و معدن از امتیازات خدماتی برخوردار خواهند بود.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یک هزار میلیارد تومان طرح های آماده بهره برداری از جمله مس،کاتد و پتروشیمی  داریم که پس از یازدهم تیرماه به عرصه تولید وارد می شوند.
وی درباره امتیازاتی که به افراد برگزیده داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: اینکه چه امتیازاتی به این افراد داده شود مشخص نشده شاید شامل امتیازات اداری یا پشتیبانی باشد که در آینده توسط معاونت های تخصصی اعلام می شود.
فیاض درباره استعدادهای ناشناخته در این بخش گفت: در کشور استعداداهای مختلف در رشته های مختلف داریم که گمنام هستند، تلاش با کمک تشکل های بخش خصوصی که نفوذ در بین آحاد مختلف دارند نسبت ه شناسایی آنها اقدام کنیم.
مشاور وزیر صنعت همچنین درباره قیمت گذاری کالا نیز تاکید کرد: نحوه قیمت گذاری یک رویه مشخصی دارد که بر عهده ستاد تنظیم بازار است که بر اساس معیارهای مشخص قیمت ها را پایش و آن را اعلام می کند البته ممکن است در این بین برخی از افراد از آنها عدول کنند که دستگاه های نظارتی وظیفه نظارت بر آنها را دارند.

وی با بیان اینکه وزارت صمت امسال سه گام قطعی را به عنوان سیاست پیش رو دارد اظهار کرد: در گام اول تلاش مان این است که هیچ واحد صنعتی فعالی، تعطیل یا نیمه تعطیل نشود،

گام دوم فعال کردن ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و رساندن آن ها به حداکثر تولید است و گام سوم فعالسازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و رساندن آنها به ظرفیت تولید است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا