اخباربانک و بیمهراه و ساختمانویژه ها

تامین ۳ هزار میلیارد تومان منابع برای بازسازی مناطق سیلزده

به گزارش صنعت کار، حمید پورمحمدی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تامین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل با استفاده از منابع مالی بانک‌ها، افزود: منابع دولت برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق سیلزده و بازسازی این مناطق محدود بوده این در شرایطی است که تحریم‌های آمریکا نیز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی بانک‌ها اعلام آمادگی کردند که بخشی از منابع مالی لازم برای بازسازی مناطق سیل زده را برعهده بگیرند که این اقدام، خودجوش بوده و دولت درخواستی در این مورد از آنها نداشته است.
معاون سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: تامین منابعی که ذکر شد جدا از تسهیلاتی است که بانک‌ها برای بازسازی مناطق سیلزده اختصاص می‌دهند.
پورمحمدی ادامه داد: ۱۷ بانک اعلام آمادگی کردند که در مجموع سه هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای بازسازی زیرساخت‌های مناطق سیلزده را تامین کنند که سازمان برنامه و بودجه در قوانین بودجه سال‌های آتی تسویه این منابع را در دستور کار قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: همچنین بانک‌ها علاوه بر تأمین منابع بازسازی زیرساخت‌ها در مناطق سیلزده اعلام آمادگی کرده‌اند که مدارس و همچنین مراکز بهداشتی مناطق سیلزده را نیز نوسازی کنند.
معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی که سال گذشته وجود داشت حتی یک ریال از بانک‌ها و بانک مرکزی استقراض نکرده و پایه پولی را افزایس ندادیم که در تلاش هستیم این روند را در سال جاری نیز ادامه دهیم.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا