اخباربانک و بیمهویژه ها

بورس همچنان در مسیر صعود

به گزارش صنعت کار، براساس معاملات امروز سه میلیارد و ۵۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال در ۳۲۹ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۸۵ واحد افزایش به ۵۷ هزار و ۹۹۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۹۵ واحد افزایش به ۳۹ هزار و ۶۱۴ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۲۰۸ واحد افزایش به رقم ۲۷۶ هزار و ۶۳۱ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۱۸۹ واحد و شاخص بازار دوم ۳ هزار و ۵۵۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۸۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۴۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۵۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۳۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۳۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۱۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با ۶۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۱ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۸ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری صدر تامین، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۴۱ میلیون و ۸۱۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۱۳۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، نفت پاسارگاد (شپاس) و پالایش نفت لاوان (شاوان) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، اعتباری ملل (وملل) و نفت ایرانول (شرانل) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا