اخبارصنعت و معدننفت و پتروشیمیویژه ها

تصدی گری بخش صنعت و معدن به مردم واگذار شود

به گزارش صنعت کار، رضا پدیدار در آستانه فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن بیان کرد: تصدی گری دولت باعث می شود که بخش صنعت رشد نکند و دولت برای رشد این بخش، باید حضور خود را در این حوزه کمرنگ تر کند.

وی گفت: اکنون مدیریت اقتصادی کشور بیش از ۸۴ درصد در اختیار دولت، صندوق های بازنشستگی و شرکت های خصولتی و کمتر از ۱۶ درصد در اختیار بخش خصوصی و تعاونی است.

عضو هیات نمایندگان (نفت، پتروشیمی، گاز) اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران به فرارسیدن 10 تیر روز ملی صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: در این روز باید به ظرفیت و توان بخش خصوصی بیشتر توجه کرد تا رشد بخش خصوصی اتفاق بیفتد. دولت باید این حوزه را رها کند و به امور تصمیم گیری این بخش بپردازد.

پدیدار به پیشینه صنعت در دنیا و ایران اشاره کرد و گفت: صنعت در دنیا چند قرن قدمت دارد و بعداز رنسانس در دنیا رشد پیدا کرده است و صنعت، دوره طولانی کره زمین محسوب می شود.

وی افزود: صنعت در ایران به دو دوره «بخش بومی» که مربوط به پیش از انقلاب است و همچنین «صنعت روزآمد» که بعداز از جنگ تحمیلی را دربرمی گیرد، تقسیم می شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد که در همه این سال ها بخش صنعت در ایران گام های اساسی برداشته و به رشد خوبی هم رسیده است اما اگر دولت از تصدی گری خود بکاهد شاهد پیشرفت بیشتری در این بخش خواهیم بود.

گفتنی است، 10 تیر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا