اخبارصنعت و معدنویژه ها

بخش صنعت و معدن بازوی توانمند برای عبور از تحریم ها است

به گزارش خبرنگار صنعت کار، محمدجواد ظریف در مراسم روز ملی صنعت و معدن افزود: کمک به تولید می تواند بخش مهمی از مشکلات پیش آمده در حوزه اقتصاد و معیشت مرد را حل کند. در شرایط پیش رو باید دانست که بخش صنعت و معدن بازوی توانمند کشور برای عبور از تحریم است.
وی اظهار کرد: فشارهای آمریکا امروز ناشی از قدرت این کشور نیست بلکه به دلیل شکست های مستمر در حوزه منطقه‌ای و بین المللی در برابر جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر امور خارجه با اشاره به افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه و همچنین منزوی شدن امریکا در عرصه بین المللی افزود: امریکا برای یافتن حامی علیه ایران به هر وسیله ای متوسل شده اما ناموفق بوده است. در همین زمینه سال گذشته ۴ بار جلسه شورای امنیت با هدف محکوم کردن ایران برگزار شد اما هربار ناموفق بود بنابراین این شرایط امریکا را وادار کرد از تنها حربه، یعنی حربه اقتصادی علیه ایران استفاده کند.
ظریف ادامه داد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که برجام از همه لحاظ باعث پیشرفت ایران در منطقه شده و از طرفی شاهد منزوی شدن بیش از پیش کشورشان در صحنه بین المللی‌بودند. بنابراین دست و پا زدن آمریکا برای جذب حامی در مقابله با ایران گواه این ادعا است که به هر وسیله ای دست اندازی می کنند تا ایران را ضعیف کنند.
وزیر امورخارجه با تاکید بر این که آن ها به دنبال منزوی کردن ایران بودند، تصریح کرد: آن ها به دنبال این بودند که ایران در منطقه منزوی شود و قدرتی نداشته باشد اما ایران در نقطه ضعف نیست و وضعیت منطقه نشانگر این مهم است.
وی گفت : آمریکا در حوزه اقتصادی از یک فرصت میان مدت که به واسطه وضعیت دلار در مراودات بین المللی به وجود آمد، استفاده کرد که در همین حوزه در دراز مدت برای خود آن ها مشکل ایجاد می‌شود.
وزیر امور خارجه گفت:‌ در سال گذشته دلار از ۳۵ درصد معاملات ترکیه و ایران حذف شد و حتی امارات و هند نیز تصمیم گرفتند از دلار استفاده نکنند بر همین اساس می توان پیش بینی کرد که نقش دلار در آینده کمرنگ می‌شود.
ظریف اینستکس را دارای یک ارزش راهبردی دانست که مهمترین پیام آن شروع فاصله میان آمریکا و متحدانش است و گفت: جمهوری اسلامی در مقابل احترام، احترام و در مقابل فشار، مقاومت خواهد کرد. البته کافی نیست که بگوییم مردم مقاومت می کنند چراکه دولت و بخش های تولیدی باید به این مقاومت کمک کنند. این مردم حق بزرگی بر گردن دولت دارند و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آن ها انجام دهیم.
وی با بیان این که جوانان و کارآفرینان، پیشتاز فناوری های صنعتی در کشور هستند و باید این روند ادامه پیدا کند ، یادآور شد: باید به کشورهایی که شان و احترام مردم شریف ایران را نگه نداشتند ثابت کنیم که رونق اقتصادی در انتظار کشور ایران است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا