اخبارصنعت و معدنویژه ها

تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن

به گزارش خبرنگار صنعت کار، در بخش نخست تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی که در چارچوب مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران برگزار شد، از محمدرضا بهرامن(رییس خانه معدن ایران) به عنوان پیشکسوت معدنی برتر، سهیلا سلحشور کردستانی (مدیرعامل شرکت کیتوتک) به عنوان بانوی صنعتگر و سید احسان مصطفوی نژاد مدیر عامل شرکت زعفران مصطفوی مهر ایرانیان تجلیل به عمل آمد.
در این بخش همچنین ۲۸ تولیدکننده و صنعتگر و معدنکار برگزیده که بهترین عملکرد را از لحاظ شاخص های ارزیابی در سال ۱۳۹۷ داشته اند، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
در همین راستا سید احسان مصطفوی نژاد، صنعتگر برگزیده جوان در این مراسم بر راه اندازی پارا صنعت برای حمایت از کارآفرینانی که برای معلولان ایجاد شغل کرده اند، تاکید کرد و گفت: صنعت و معدن دو بال میهن برای فتح قله های عزت، پیشرفت و توسعه همه جانبه است. مسیر خروج از رکود و تقویت اعتماد به نفس عمومی از راه حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، فعالان تولید و عرصه صنعت عبور می کند.
صنعتگر برگزیده جوان با تاکید بر این که هیچ مانعی برای کارآفرینان جوان کشورمان وجود ندارد، یا راهی خواهند ساخت یا راهی خواهند یافت، اظهار کرد: توانستیم تولید بیش از ۲۰۰ نوع محصول را از ۱۱ گروه کالایی به دست آوریم و بورس زعفران را با ۱۰ تن محصول راه انداختیم.
حضور ۲۵ درصدی زنان کشورمان در شرکت های دانش بنیان و استارت آپ
سهیلا سلحشور کردستانی، بانوی برگزیده صنعتگر روز ملی صنعت و معدن نیز در ادامه این مراسم گفت:حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ را زنان سرزمینمان تشکیل داده اند.
وی با بیان این که نقش زنان در اقتصاد فعلی و دنیای مدرن در رشته های فنی و مهندسی بارز و منحصر به فرد است، افزود: شرکت های دانش بنیان با استفاده از فناوری های مدرن قادر به تولید محصولات با ارزش افزوده بسیار بالایی هستند که این مزیت آن ها است و شرکت های دانش بنیان‌ می توانند جایگزین درآمدهای نفتی شوند.
این بانوی صنعتگر گفت: شرکتی که مدیریت آن را بر عهده دارم در حال حاضر ۸۰ محصول دانش بنیان در حوزه پزشکی را تولید می کند و ۳۵ ثبت اختراع بین المللی داشته و به ۱۵ کشور اروپایی صادرات دارد.
سلحشور کردستانی ادامه داد: ۸۵ نفر در این شرکت دانش بنیان فعال هستند که از برگزیدگان دانشگاهی کشور هستند، زنان نقش مهم مدیریتی در این شرکت دارند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا