اخبارصنعت و معدنویژه ها

سفارتخانه ها در حوزه اقتصادی و تجاری فعال شوند / فرماندهی اقتصاد مقاومتی به سمت پنجره واحد برود

به گزارش خبرنگار صنعت کار، عزیز اکبریان در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران با بیان این که تولیدکنندگان با وجود مشکلات زیاد، مردانه پای کار ایستاده اند، افزود: باید قبول کنیم در یک‌ جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن برای رسیدن به هدف خود برنامه دارد.
وی هدف دشمن از جنگ اقتصادی به وجود آمده را افزایش بیکاری و نارضایتی عمومی دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن، کاهش مواد اولیه مورد نیاز بنگاه های تولیدی و افزایش هزینه های تولید است، ۶۵ درصد هزینه های تولید در بنگاه ها افزایش یافته است.
اکبریان با بیان این که دشمن می خواهد ریسک سرمایه گذاری را در کشور کاهش دهد، افزود: در ده سال اخیر حداکثر رشد اقتصادی ۲.۲ درصد و رشد نقدینگی ۲۶ درصد بوده است که باید برای ورود این نقدینگی به حوزه صنعت و تولید کار شود.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ارتقای سهم تولید از تسهیلات و بازنگری در قوانین مخل تولید تاکید و تصریح کرد: با وضعیت کنونی افزایش نقدینگی به سمت صنعت نخواهد رفت، سهم صنعت از تسهیلات بانکی ۲۷ درصد است.
وی با بیان این که تشریفات گمرکی برای حمایت از تولید باید کاهش یابد، اظهار کرد: فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید به سمت پنجره واحد برود در همین حال باید به بنگاه های تولیدی تنفس مالیاتی بدهیم این در حالیست که در حوزه جلوگیری از واردات کالاهای دارای امکان ساخت داخل خوب کار شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا