اخباربانک و بیمهویژه ها

حمایت از کسب وکارهای کوچک و خوداشتغالی با تسهیلات بانك قرض الحسنه مهرايران

به گزارش صنعت کار، بسیاری از مشکلات اجتماعی کشورها از جمله آ‌موزش، تامین اشتغال هاي کوچک، ازدواج جوانان، گسترش روستاها، توسعه بهداشت و … از طريق اعتبارات خرد قابل رفع خواهد بود. با توجه به وضعيت اقتصادي و نرخ بيكاري در كشور، تمايل افراد به خصوص جوانان به ايجاد كسب وكارهاي كوچك و خوداشتغالي بيش از پيش به چشم مي خورد. همان طور كه مي دانيم يكي از اركان و لازمه هاي شروع يك كسب وكار موفق، تامين سرمايه مالي مورد نياز آن است. در اين ميان بسياري از افراد كه خواهان خوداشتغالي و ايجاد كسب وكار مستقل هستند، توان لازم براي تامين مبلغ سرمايه گذاري را به صورت شخصي ندارند؛ بديهي است كه براي تامين سرمايه كسب وكار خود از ساير روش هاي موجود مانند استقراض و تسهيلات بانكي استفاده مي كنند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با در اختیار گذاشتن وام های بدون بهره و تنها با کارمزدی معادل صفر تا چهار درصد توانسته است سرمايه کسب و کارهاي كوچك را فراهم كند. خانواده اشرف خسروجردي ساكن شهرستان سبزوار يكي از اشخاصي است كه جهت راه اندازي كسب و كار خود مبلغ ۵۰ ميليون تومان از اين بانك وام گرفته است. وي مي گويد: «با دريافت وام بانك قرض الحسنه مهرايران توانستم تجهيزات و مواد اوليه كارم را فراهم كنم و شيريني پزي راه بيندازم.»
با وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران می شود توقع کارهای تحسين برانگيز بيشتري را از جوان هاي مستعد داشت. مهرانه راهزاني از شهرستان اراک که از تسهيلات اين بانك به ارزش ۲۰ ميليون تومان استفاده كرده و در هنر صنايع دستي مشغول به كار است مي گويد: «هنگامي كه وارد كار شديم پول لازم براي خريد جنس اوليه را نداشتيم. چند جا براي دريافت وام مراجعه كردم اما چون خانم بودم و جواز كسب نداشتم به من وام ندادند. اما بانك قرض الحسنه مهر ايران اين وام را پرداخت كرد و توانستم كسب و كارم را راه بيندازم.»
طولانی بودن بازپرداخت اقساط و کارمزد بسیار اندک این وام ها، دو ویژگي مهم وام هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران است. همين دو ويژگي سبب آرامش خاطر بسياري از کارآفرينان و صنعتگران ايران مي شود. عبدالجليل يانق ساكن شهرستان بجنورد كه به كار توليد سبزي هاي خشك و گياهان دارويي مشغول است مي گويد: «وامي كه از اين بانك گرفتيم در شرايطي بود كه ابتداي كار بودم و نياز مبرمي به آن داشتم. اگر قرار بر حمايت از توليد است بايد تسهيلات مانند تسهيلات بانك قرض الحسنه مهر ايران در عمل با سود پايين باشد و بوروكراسي حذف شود. مقدار مبلغ مهم نيست؛ مهم دريافت به موقع تسهيلات است.»
فاطمه غمگین گلستانی از شهرستان طرقبه که مبلغ ۱۰ میلیون تومان از اين بانک تسهيلات گرفته در شغل پرورش گل و گياه فعاليت دارد. وي مي گويد: «با يک ضامن به بانک قرض الحسنه مهر ايران مراجعه كردم و محبت كردند وام را دادند و من توانستم با آن بذر بخرم. وقتي اقساط و سود وام كم باشد ما مي توانيم سرپا بمانيم.» خانواده عليرضا رشيدي ساكن شهرستان سميرم هم از تسهيلات ۳۰ ميليون توماني براي توسعه كسب و كار خود استفاده كرده است. وي معتقد است كه اين وام توانسته كمك شاياني به كسب و كارش بكند. او مي افزايد: «تسهيلات اين وام بسيار مناسب است و به همه كساني كه مي خواهند كسب و كاري را شروع كنند توصيه مي كنم از اين تسهيلات استفاده كنند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا