خودرو

دیوان عدالت اداری به کش مکش های تعرفه واردات خودرو ورود کرد/کاهش قیمت وارداتی ها با دستور دیوان عدالت


به گزارش صنعت کار به نقل از خودروکار، افزایش چشمگیر تعرفه خودروهای وارداتی که دی ماه به تصویب رسید هنوز هم چالش های بسیاری را با خود به همراه دارد. نوسان شدید افزایشی نرخ ارز در کنار تعرفه واردات جدید خودروها موجب خیزش چشمگیر و شوکه کننده قیمت خودروهای وارداتی به کشور شد و این درحالی است که بخشی از موصوبه جدید واردات خودروهای دارای مبلغ CIF بیش از 40 هزار دلار را نیز ممنوع اعلام کرده است و بر این اساس واردات بسیاری از برندهای مطرح و معتبر جهانی به کشور یا بسیار محدود شده و یا به کلی منتفی شده است.

یکی از جنجالی ترین بندهای مصوبه تعرفه واردات جدید جهش غیر قابل باور تعرفه واردات خودروهای هیبرید آن هم به اندازه ای بود که حتی خود رئیس جمهوری نیز دستور به بازنگری این تعرفه داد.

اما پیش از اقدام دولت برای بررسی تعرفه واردات هیبریدها، شکایت بخش خصوصی که به شعبه سوم دیوان عدالت اداری تقدیم شد با سرعت بیشتری راهگشا واقع شد و باعث شد دولت از طریق دستور قطعی این دیوان، تا رسیدگی نهایی مجبور به کنارگذاشتن موقت تعرفه واردات جدید مصوبه دی ماه شود.

با توجه به حکم صادر شده و بازنگری هایی که در تعرفه واردات خودرو مخصوصا در بخش خودروهای هیبرید صورت خواهد گرفت می توان امید داشت که این تعرفه ها با منطق و دانش فنی و تئوری بیشتر مورد بازنویسی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا