اخباربانک و بیمهویژه ها

ذخایر ارزی صادرکنندگان به بازار تزریق شود

به گزارش صنعت کار، علی صالح آبادی روز سه شنبه در حاشیه نشست با صادرکنندگان سمنان در اتاق بازرگانی استان، در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایطی که کشور با مشکل جدی در فروش نفت مواجه است، باید صنعتگران ارزهای ذخیره شده خود را برای افزایش اشتغالزایی و جبران کسری‌های احتمالی روانه بازار کنند.

وی خاطر نشان کرد: بانک توسعه صادرات ایران با ایجاد صرافی و با همکاری بانک مرکزی خریدار ارز حاصل از صادرات صنعتگران به نرخ آزاد است و صادرکنندگانی که ارز اسکناس به هر مبلغی داشته باشند این بانک این مبالغ را با ریال معاوضه و در همان لحظه در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: سال ۹۷ دست کم یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد که با برنامه ریزی اصولی و در راستای تحقق شعار سال این میزان از ارائه اعتبار به ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش می‌یابد.

صالح آبادی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه بانکداری باز تلاش می‌شود تا از حضور مشتری به شعبه‌های بانک خودداری شود و تمام فرایندهای بانکی در اتاق‌های مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی و امور مالی شرکت‌ها انجام شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تسهیل وثیقه گذاری در ارائه تسهیلات با بررسی رتبه اعتباری مشتری از جمله رویکردهای اصولی در ارائه تسهیلات باید مدنظر بانک‌ها قرار گیرد.

بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی و تولیدی صادرات محور در استان سمنان فعال است و میزان صادرات کالا از گمرک استان در سه ماه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۵۰ درصد افزایش یافت.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا