اخبارخودرونفت و پتروشیمیویژه ها

کارت‌های سوخت روانه پمپ بنزین می‌شوند / مالکان خودرو استفاده از کارت‌های سوخت خود را آغاز کنند

به گزارش صنعت کار، پس از تصمیم گیری مجلس شورای اسلامی در اواسط اردیبهشت ماه مبنی بر منتفی کردن هرگونه افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه‌بندی، استفاده از کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت و مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفت.

از همین رو شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آخرین تصمیم‌گیری برای بازگشت کارت سوخت به روند سوخت‌گیری تاریخ ۲۰ مرداد ماه را اعلام کرد تا بر اساس آن از این تاریخ تنها با استفاده از کارت سوخت شخصی خود سوخت گیری کنند.

به بیان دیگر استفاده از کارت سوخت در زمان سوخت‌گیری آخرین تصمیم برای مدیریت مصرف سوخت بود که پس از صحبت‌های متعدد بر سر چگونگی مدیریت مصرف انتخاب شد.

ثبت نام کارت سوخت هوشمند که از سال گذشته آغاز شده بود پس از یک وقفه چند ماهه مجددا در اردیبهشت ماه امسال از سر گرفته شد تا افرادی که همچنان موفق به ثبت نام یا دریافت کارت سوخت نشده اند و یا در چند ماه گذشته اقدام به نقل و انتقال خودرو کرده‌اند، ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین در کنار این موضوع، امکان ویرایش اطلاعات به صورت دائمی فراهم شده تا در صورت لزوم مانند اتمام تاریخ انقضا کارت بانکی، تصمیم به تغییر کارت بانکی به عنوان کارت سوخت و موارد مشابه امکان جایگزینی کارت دیگری وجود داشته باشد.

در ادامه این روند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جدیدترین اطلاعیه خود از تمامی مالکان خودرو و موتور سیکلت‌ها درخواست داشته حداقل تا پایان تیرماه یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند تا از صحت عملکرد کارت سوخت اطمینان حاصل شود.

در متن این توضیحات آمده است: نظر به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت از ۲۰ مرداد ماه امسال، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توصیه می‌کند به منظور کسب اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت، مالکان تمامی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها تا پایان تیرماه حداقل یک بار از کارت سوخت شخصی خود استفاده و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، به آدرس سایت wwww.niopdc.ir مراجعه کنند.

مصرف بالای سوخت در کشور همواره به عنوان یکی از چالش‌های حوزه انرژی مطرح بوده که در راستای مدیریت آن استفاده از نظرات کارشناسان و فعالان این حوزه می‌تواند راهگشا باشد.

 

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا