اخبارصنعت و معدنویژه ها

دپوی بیش از یک میلیون تن فولاد در کارخانجات/ مانع قاچاق فولاد شوید

به گزارش صنعت کار، رضا شهرستانی با اشاره به اینکه هنوز مشکلات واحدهای تولیدی فولاد در بخش صادرات برطرف نشده است، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت میلگرد و محصولات فولادی کشور در مقایسه با بازارهای جهانی بسیار پایین است به نحوی که امروز فولاد داخلی 50 درصد ارزان تر از بازارهای جهانی است.

وی با بیان اینکه نیاز داخلی کشور به فولاد حدود 12 میلیون تن است، افزود: در مقایسه با این رقم میزان تولید فولاد در کشور 25 میلیون است که امسال هدف تولید 28 میلیون تنی تعریف شده است . این ارقام نشان می‌دهد امروز واحدهای تولیدی با مازاد قابل توجه فولاد روبه رو هستند که توانایی صادارت آنها را هم ندارند.

این عضو انجمن فولاد تصریح کرد: بخشنامه های ضد ونقیص به همراه مانع تراشی های قانونی عاملی شده تا تولیدکنندگان فولاد نتوانند مازاد تولید خود را صادر کنند و در نهایت به دلیل رکود بازار داخلی مجبور به کاهش حجم تولید هستند.

شهرستانی با اعلام اینکه برخی از افراد از این شرایط سوء استفاده کرده و فولاد را قاچاق می‌کنند، گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن فولاد قاچاق شده که در صورت ادامه دار بودن مشکلات صادرات میزان قاچاق فولاد افزایش خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه در یک ماه گذشته بیش از یک میلیون تن فولاد در کارخانجات دپو شده است، اظهارداشت: دولت باید یک راهکار مناسب برای رفع مشکلات صادرات واحدهای تولیدی به کار گیرد در غیر این صورت حجم فولادهای دپو شده در کارخانجات و قاچاق فولاد افزایش پیدا می‌کند.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا