اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

طلا به روند صعودی خود بازخواهد گشت

به گزارش صنعت کار، تحلیلگران اقتصادی با بی اعتنایی به کاهش بهای جهانی طلا در جمعه هفته گذشته بر این باورند که بهای این فلز گرانبها با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان وال استریت با اشاره به انتشار اخبار مربوط به بهبود وضع اشتغال در آمریکا در روز جمعه هفته گذشته و احتمال کاهش نرخ‌های بهره در بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های پیش رو، بر این باورند قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو با افزایش روبرو خواهد شد.

این گزارش همچنین نشان می دهد شاخص قیمت دلار آمریکا پس از انتشار این آمار با افزایش ۶ دهم درصدی روبرو شده و به سطح ۹۷.۳۰ واحد خواهد رسید.

بنابر اعلام تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ بهره از ارزش دلار حمایت و میزان تقاضا برای طلا را با محدودیت روبرو می کند و این در حالیست که در صورت افت قیمت بهره، خرید طلا بیشترو شاخص دلار با افت روبرو می شود.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز جمعه (هفته گذشته) در مقایسه با معاملات روز قبل آن با ۱.۲ درصد کاهش به یک هزار و ۳۹۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

در پی منتشر شدن آمارهای مثبت از بهبود اوضاع بازار کار در آمریکا در ماه ژوئن (خرداد- تیر ۹۸) که سبب کاهش احتمال پایین آمدن نرخ بهره بانکی در این کشور شد، بهای جهانی طلا روز جمعه تا ۲ درصد ریزش داشت و نخستین کاهش هفتگی خود را در مدت هفت هفته گذشته به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در بازارهای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه (شنبه صبح به وقت تهران) با ۱.۵ درصد کاهش به یک هزار و ۴۰۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط دولت آمریکا حاکی است در بخش غیرکشاورزی در مدت زمان یاد شده ۲۲۴ هزار فرصت شغلی جدید به وجود آمده است که این رقم بیشترین میزان در پنج ماه گذشته بود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا