اخبارصنعت و معدنویژه ها

توسعه صادرات پوشاک بازاریابی قوی می خواهد

به گزارش صنعت کار، گلنار نصراللهی، وضعیت امسال صادرات پوشاک را مناسب و رو به بهبود توصیف کرد و افزود: رونق و توسعه صنعت نساجی و پوشاک در برنامه های امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به روشنی دیده شده است.

به گفته وی، در یک سال و نیم اخیر سیاست های حمایتی از صنعت نساجی و پوشاک نیز بهتر شده، اما جا دارد که تسهیلات بیشتری برای این بخش قائل شویم.

نصراللهی، به حضور قوی ترکیه در بازار عراق اشاره کرد و اظهار داشت: فعالان عرصه پوشاک این کشور از گذشته صادرات و حضور قوی در بازارها داشتند، اما فعالان ایرانی برای رقابت با آنها چاره ای جز بازاریابی قوی تر، بهبود کیفیت تولیدات، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها ندارند.

به اعتقاد کارشناسان، افزایش نرخ ارز در یک سال گذشته هر چند با افزایش هزینه ها مشکلاتی برای تولیدکنندگان به دنبال داشت، اما منجر به کاهش واردات رسمی کالاها به ویژه کالاهای ساخته شده غیر ضروری به کشور شد. این مساله همچنین کاهش واردات قاچاق به خصوص در حوزه پوشاک را به دنبال داشت.

بر اساس آمار منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارسال مجموع صادرات پوشاک کشور افزون بر ۶۰ میلیون دلار و کل صادرات منسوجات کشور نیز بیش از ۷۲۸ میلیون دلار بود.

این در حالی است که بر اساس برنامه راهبردی وزارتخانه، پیش بینی صادراتی صنعت نساجی و پوشاک در افق ۱۴۰۴ بیش از سه میلیارد دلار تخمین زده شده که یک سوم آن سهم پوشاک است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا