اخبارخودروویژه ها

افزایش تولید خودرو خبری نویدبخش است

به گزارش صنعت کار، ولی ملکی درخصوص رکوردشکنی تولید روزانه خودرو در خودروسازان بیان کرد: این اتفاق در هر یک از شرکت‌های داخلی به‌وقوع بپیوندد، جای خوشحالی است، زیرا در این صورت به‌دلیل افزایش عرضه، تقاضا کمتر و قیمت‌ها متعادل می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروسه افزایش تولید باید مستمر باشد. اگر خودروسازان تولید خود را به‌صورت مستمر افزایش دهند و میزان تولید هر خودروساز در سال حداقل ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو باشد، مؤید آن است که این شرکت‌ها هم تحریم را دور زده‌اند و هم تأمین قطعات از طریق منابع داخلی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص ارتباط خودروسازان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات اظهار کرد: سیاست تدوین شده وزارت صمت بر این قرار گرفته که داخلی‌سازی قطعات با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، نخبگان در زمینه طراحی و ساخت، افراد حقوقی و شرکت‌های دیگر انجام شود تا از این نیرو‌ها برای افزایش و تعمیق داخلی‌سازی و رفع کمبود قطعات بهره برده شود و سایپا و دیگر خودروسازان پیگیر این موضوع هستند.

ملکی خاطر نشان کرد: این موفقیت‌ها از نتایج سیاست‌گذاری وزیر صمت است؛ روزی که وزیر صنعت به وزارت‌خانه رفت تقریباً هر روز مقابل وزارتخانه تجمعاتی درخصوص خودرو‌های معوق انجام می‌شد که وزیر صمت این موارد را نیز تعیین تکلیف کرد و از این فشار‌ها کاسته شد.

 

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا