اخبارصنعت و معدنویژه ها

نیاز ۴ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل صنایع کوچک خراسان شمالی

به گزارش صنعت کار، سیاوش وحدت روز سه شنبه با اشاره به ارائه این طرح ها به استانداری، برای طرح در جریان سفر رئیس جمهوری به استان، اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی و نواحی صنعتی جدید از مهمترین درخواست های این شرکت است که امید است با گنجاندن آن در مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید و تخصیص اعتبار لازم، مسیر اجرای آن هموار شود.

وی افزود: برای اتمام منطقه ویژه اقتصادی هزار و ۵۰۰ و برای هر یک از پنج ناحیه صنعتی جدید نیز ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی فاروج و تکمیل تصفیه خانه های شیروان و اسفراین، کمک به ترمیم زیرساخت های نواحی صنعتی و ایجاد پست توزیع برق در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی شیروان و شهرک صنعتی شماره ۳ بجنورد از دیگر پیشنهادهایی است که این شرکت به استانداری داده است.

وی اضافه کرد: ایجاد نواحی صنعتی در غلامان و جرگلان در شهرستان راز و جرگلان و همچنین در خرق فاروج، صفی آباد اسفراین و مانه در شهرستان مانه سملقان از دیگر طرح های پیشنهادی است.

وی در مورد استفاده واحدهای صنعتی از تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری نیز گفت: علیرغم اینکه در خراسان شمالی، بخش کشاورزی محور اصلی فعالیت اقتصادی بیشتر مردم این استان است اما واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی خراسان شمالی نمی توانند از تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استفاده کنند.

وحدت افزود: با توجه به اینکه ۴۴ درصد از مردم این استان در روستاها زندگی می کنند و مشاغل وابسته به کشاورزی زیاد است، پیشنهاد داده ایم که این طرح به شکلی اصلاح شود که تولید کنندگان شهرک های صنعتی هم مانند نواحی صنعتی بتوانند از تسهیلات این طرح برخوردار شوند.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و پنج ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه در بجنورد است.

تاکنون بیش از ۲۴۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی این استان با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ایجاد شده است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا