اخبارصنعت و معدنویژه ها

معاون اول رئیس جمهوری از طرح های انرژی و صنعتی جنوب فارس بازدید کرد

به گزارش صنعت کار، اسحاق جهانگیری را در این بازدیدها، عنایت الله رحیمی استاندار فارس و جمعی از مسئولان همراهی می‌کردند.
طرح در دست اجرای استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۶ میلیون یورو در دست اجرا است و تاکنون نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است ظرف ۲ سال آتی آماده بهره برداری شود.
در این واحد تولیدی ظرفیت استحصال روزانه ۷۵ میلیون متر مکعب اتان وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین از پروژه در دست اجرای شرکت پترو پیمان دانا تولید کننده بنزین در شهرستان مُهر بازدید کرد.
شرکت پترو پیمان دانا با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال احداث است و هم اینک پیشرفت فیزیکی آن ۶۰ درصد است.
با بهره برداری از این پروژه برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از بخش‌های مختلف پروژه در دست احداث کارخانه تولید آلومینیوم جنوب با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.
این مجتمع آلومینیومی در فاز نخست خود سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید می‌کند.
سرمایه گذاری انجام شده برای این کارخانه ۵۳ هزار میلیارد ریال بوده و از تسهیلات مالی خارجی به میزان ۶ هزار و ۱۰۲ میلیون یوآن نیز استفاده کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری صبح سه شنبه با هدف بازدید و افتتاح چندین پروژه مهم صنعتی و عمرانی در شهرستان‌های لامرد، مهر و جهرم وارد استان فارس شد.
جهانگیری در جمع خبرنگاران در فرودگاه لامرد با اشاره به برنامه خود برای بازدید از مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد گفت: برای توسعه کشور به شدت نیازمند صنعت آلومینیوم هستیم.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: ظرفیت کشور در این زمینه محدود است و بخش وسیعی از مواد اولیه آلومینیوم باید از خارج از کشور وارد شود.
وی ادامه داد: کشور ایران با وجود اینکه در صنعت آلومینیوم سابقه بسیار طولانی دارد نیازمند کارهای جدی تر و بزرگ‌تری در این زمینه هستیم.
جهانگیری، یکی از طرح‌های مهم در حال اجرای صنعت آلومینیوم را مجتمع آلومینیوم جنوب شهرستان لامرد دانست و تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری چند میلیارد دلار و چند هزار میلیارد تومان است.‌
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: از آنجا که بهره برداری از این پروژه قدری طولانی شده بازدید از این طرح را در این سفر در دستور کار قرار داده‌ایم تا در صورت وجود موانع و مشکلات نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
وی، ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع پیش روی اجرای این پروژه، ظرف امسال یا سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.
جهانگیری، بازدید از ۲ طرح بزرگ پترو پیمان دانا و پالایشگاه سپهر پارسیان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به استان فارس برشمرد و افزود: این ۲ پالایشگاهی و پتروشیمی نیز که با حجم سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی در حال اجرا هستند نقش تعیین کننده‌ای در توسعه کشور خواهند داشت.
او گفت: در ۲ سال پایانی دولت یازدهم باید تمرکز خود را به شکل ویژه بر روی مجموعه‌ای از طرح‌های مهم و کلیدی در حال اجرا در سراسر کشور معطوف کنیم تا سریع‌تر به بهره برداری برسند.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه، پس از شرکت در جلسه بررسی توسعه جنوب استان فارس در لامرد، با حضور در شهرستان جهرم، طرح راه اندازی سامانه انتقال آب از سد سلمان فارسی و تصفیه خانه آب جهرم را افتتاح خواهد کرد.
بازدید و افتتاح طرح توسعه فاز بخار نیروگاه جهرم از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا